SWFlightplanner kompatibelt med Android ver. 2.2?

Diskussion i 'Android-applikation' startad av marcuslidman78, 28 Mars 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. marcuslidman78

    marcuslidman78 Ny medlem

    Hej, jag använder en Dell Streak 5 som gps/segelflygdator då jag segelflyger. Denna 5" smartphone är relativt gammal och har därför aderoid 2.2 operativsystem, dock är skärmen helt oslagbar då det är en reflektiv skärm som är fullt läsbar i direkt solljus och används därför av väldigt många segelflygare. Nu till problemet, jag kan inte använda SwFlightplanner på enheten när jag flyger motor pga att det kräver anderoid 2.3...Skulle det gå att göra appen kompatibel med anderoid 2.2??

    /Marcus
     
  2. ankan

    ankan Medlem

    Det kan ev vara möjligt. Jag minns inte på rak arm varför jag gick till 2.3. Jag kan kolla nästa gång jag jobbar med programmet. Det är open source, så om någon annan har tis och lust så är det fritt fram att prova att kompilera för 2.2.
     
  3. marcuslidman78

    marcuslidman78 Ny medlem

    Ankan, har du kikat på detta nåt? jag skulle gärna se att jag kunde använda SWFlightplanner i sommar när jag motorflyger!
     
  4. ankan

    ankan Medlem

    Hej!

    Nu har jag kollat hur det är. Anledningen till att jag gick ändrade android-target från 2.2 till 2.3 var att detta gav möjlighet till "screen layout xlarge". Jag är rädd att större tablets kanske inte funkar om jag kompilerar för 2.2.

    Trots detta har jag nu helt enkelt ändrat target till 2.2. En ny version borde dyka upp på Google Play inom någon dag.

    Om någon får problem med tablets, som följd av detta, så ändrar jag tillbaka.

    Alla användare av android 2.2 uppmanas därför att stänga av automatiska uppdateringar, och sedan ladda ner versionen för 2.2 :).
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan