Täby sjöflygklubb öppet hus

Diskussion i 'Flygevenemang (arkiverad)' startad av kungen, 29 Augusti 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. kungen

    kungen Medlem

    Lördagen 30 Augusti håller Täby Sjöflygklubb sin årliga flygdag vid sjöflyghamnen vid Hägernäs. Vi kommer finnas på plats mellan klockan 10-15 och informera om sjöflyg och vår verksamhet samt förhoppningsvis också flyga en del.
    För klubbens medlemmar kommer det finnas möjlighet att till självkostnadspris flyga med en sväng över viken. Är du inte medlem idag går det att ordna på plats.
    Vi hoppas naturligtvis på bra väder och stor uppslutning medlemmar av olika slag. Oavsett om du flyger idag, bor i området eller på annat vis stödjer vår verksamhet är du välkommen till Pontongränd 9.
    Vid dåligt väder har vi Söndagen som reservdag. Se hemsidan för löpande information.
    Välkommen

    Titta även in på tsk.nu
     
    • Gillar Gillar x 1
  2. Morgan

    Morgan Ny medlem

    Tur både med vädret och alla besökare/provflygare!
    Själv fick jag både flygtur och bra diskussioner med medlemmar och besökande från Åland.
     
  3. control

    control Välkänd medlem

    Fanns i mina planer men när det såg så osäkert ut vädermässigt på lördagsmorgonen, så fick jag ge mig för andra planer.... Sjöflyg lockar rejält!
     
  4. litens

    litens Aktiv medlem

    Hörde något om att totalt 55 medlemmar provade på sjöflyg under minst 25 flygningar och det var 4-6 maskiner igång en stor del av dagen. Körde själv 10 st, roligt att dela med sig av upplevelsen!

    Kom minst 2-3 besökande sjöflygplan så det var full aktivitet både på bryggan, i viken och i luften.

    De flesta som följde med bodde precis i närheten och jag hörde själv hur positiva de var och tyckte det var trevligt med lite flygverksamhet, liksom något att titta på och kul att peka på när de får bekanta på besök osv. Var roligt att få höra det med egna öron från folk i alla åldrar och bland annat från två äldre damer som båda bodde med utsikt över klubben och fjärden där vi startar.
     
    • Gillar Gillar x 1
  5. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    Kul! Grattis! När kommer bilderna?
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan