Den STORA flygvideotråden!

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 11 Mars 2013.

Taggar:
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 59 medlemmar.
  1. Staffan

    Staffan Aktiv medlem

    Snyggt! Lugn och finn landning där. Vad visar indikatorn nere i högra hörnet av bilden för något?
     
  2. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Det ska vara en G mätare.. Synd på mittlinjen bara.. haha.. Rostig pilot hittar inte den vid sidvind!! ;)
     
  3. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Härligt:)
     
  4. Staffan

    Staffan Aktiv medlem

    Här är ett hopkok från sammanlagt tre olika flygningar. Enligt uppgift är den inte tillgänglig på telefoner eller plattor, enbart riktiga datamaskiner gäller. Det är visst musikens fel... Någon som vet om man kan komma runt det på något vis?

    Enjoy :)

     
    • Gillar Gillar x 2
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Grym film och bra klippt! (y)
     
  6. isacjohansson

    isacjohansson Ny medlem

    Lägger också in en liten filmsnutt här! Jag och polaren flög från Höganäs till Varberg över dagen för att bada och ha det gott. Mycket trevlig flygplats!

     
    • Gillar Gillar x 3
  7. Epelle

    Epelle Medlem

    Fungera på IPad, inga problem.
     
    • Gillar Gillar x 1
  8. TobbeMieden

    TobbeMieden Medlem

    bästa videon på länge tycker jag :) blir inte alls sugen på att flyga..inte alls..
     
  9. AndiK

    AndiK Medlem

    Vardagsmat på Frölunda - Vem har väjningsplikt? :D

     
    • Gillar Gillar x 2
  10. Staffan

    Staffan Aktiv medlem

    Från en flygning i Söndags. Skillnaden på stor och liten bana...

     
    • Gillar Gillar x 3
  11. AndiK

    AndiK Medlem

    Snygg jämförelse! Jag blir ganska sugen på att komma igång med GoPro på det här sättet själv, framför allt eftersom det verkar vara en så jäkla bra metod att följa upp sina egna procedurer efter att man landat.
     
  12. Staffan

    Staffan Aktiv medlem

    Ja det är ganska intressant att se sig själv flyga och få reda en hel del man inte alls tänker på när man väl sitter där :)
     
  13. AndiK

    AndiK Medlem

    Googles AutoAwesome-funktion är riktigt cool. Här är en liten snutt den satte ihop av några bilder och klipp min fru tog under vår flygning igår.

     
    • Gillar Gillar x 2
  14. drunkeymonkey

    drunkeymonkey Ny medlem

    Här kommer ett litet hopkok av provflygningen av nyinhandlade GoPron. Synd man inte skaffade sig en tidigare (y)

     
    • Gillar Gillar x 2
  15. Hylander

    Hylander Aktiv medlem

    Höstens äventyr.
     
    • Gillar Gillar x 3
  16. LeifsHobby

    LeifsHobby Medlem

    Så Coolt! Förstår att ni kurvade termik mkt, hur långa flygturer blev det? Och landade ni "ute"? Ser så ut... Blev ni hämtade då, eller? Varmt? Lägger ut länken till filmen på den öppna gruppen; "Ultralätt flyg" på Facebook, en öppen grupp om "lätt flyg..."
     
  17. Hylander

    Hylander Aktiv medlem

    En tvävling brukar vara en vecka, man lägger en bana per dag som här var drygt 10 mil och hade ett antal brytpunkter man måste passera. För de som är duktiga gäller det att flyga hela banan så fort som möjligt, tar omkring 3-4 timmar skulle jag kunna tro. För såna som mig gäller det att komma så långt som möjligt, jag tvingades ofta landa efter omkring 2 timmars flygning och hade då runt 45 km. Första dan kom jag dock aldrig iväg på banan. Hämtning fixar man själv, vi var tre kompisar som åkt över. Ja, det var väldigt varmt, över 40 grader C de flesta dagarna! Men väldigt, väääldigt kul!
     
    • Gillar Gillar x 2
  18. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    I september var vi några som tog en helg i norra Tyskland. Här är en film från den turen. Notera att jag medvetet bryter både mot upphovsrättslagar och förbud att förmedla radiotrafik.
     
    • Gillar Gillar x 4
  19. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Här kommer en liten snutt från mig. DA40TDI flygning till/från ESMS.

     
    • Gillar Gillar x 1
  20. Hylander

    Hylander Aktiv medlem

    Mer hängflyg. Sommarens äventyr...
     
    • Gillar Gillar x 5
Laddar...

Dela sidan