SwFlightplanner läggs ner

Diskussion i 'Android-applikation' startad av ankan, 10 April 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. ankan

    ankan Medlem

    Hej Alla!

    SwFlightplanner läggs ner inom kort. Jag förstår att detta kan orsaka problem för vissa, och är mycket ledsen över detta. Anledningen till nedläggningen är att jag inte har tid att drifta programmet längre.

    Om någon annan är villig att ta över driften så kan jag hjälpa till via mejl med databaskopior och installation.

    Tack alla för nästan 5 mycket intressanta och givande år!
     
  2. canard197

    canard197 Ny medlem

    Hej ankan
    Vad betyder det? Finns det någon del av applikationen kvar, som kan användas med begränsad aktuell flyginformation.
    Kan planeringsdelen överföras till android? Jag förmodar att det innebär en del jobb(?), men andra program inom området verkar ha löst den delen och jag tror att du själv har tittat på det.
    Om jag kunde skulle jag gärna hjälpa till, därför att ditt program är rakt och logiskt utan krussiduller och det är synd att lägga det på hyllan.
    Går det att använda programmet privat med egna uppdateringar och korrigeringar, för att på det sättet lära sig systemet och så småningom hjälpa till i det offentliga, så är jag intresserad.

    Jag såg att man i fraseologifältet får reda på vilket flygplan som ligger inne i routen och jag hade gärna sett att det kunde ses i rubrikfältet på mapdelen. Det är ett problem då man har olika flygplan igång.
    Oskarshamns flygplats har blivit vanlig allmänflygplats, så TIA:t är borta och frekvensen ändrad till 123.350 http://www.oskarshamnsfk.se/page1.php, tråkigt nog står den gamla frekvensen i informations delen, men jag förstår varför.

    Tack för ditt kanonprogram. Även om du lägger ned det finns det kvar och jag hoppas att det kommer att få vara aktivt.
    Hälsningar
    KM
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan