SwFlightplanner läggs ner

Diskussion i 'Webbapplikation' startad av ankan, 10 April 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 9 medlemmar.
  1. ankan

    ankan Medlem

    Hej Alla!

    SwFlightplanner läggs ner inom kort. Jag förstår att detta kan orsaka problem för vissa, och är mycket ledsen över detta. Anledningen till nedläggningen är att jag inte har tid att drifta programmet längre.

    Om någon annan är villig att ta över driften så kan jag hjälpa till via mejl med databaskopior och installation.

    Tack alla för nästan 5 mycket intressanta och givande år!
     
  2. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Tråkiga nyeter. Jag tycker att det är ett mycket bra och enkelt verktyg för att samla ihop allt som behövs inför en flygning
     
  3. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Jag har själv haft stor nytta av detta verktyg när jag har varit iväg på längre flygningar. Så tack själv för fem bra år med detta planeringsverktyg!
     
  4. Jocke

    Jocke Medlem

    NNOOOOOOOO!!!!
    Har haft en otrolig nytta och glädje av din webbapp. Många resor, där jag aldrig skulle orkat sitta och ta ut koordinater och rapportera in till FPS, har jag kunnat gå på färdplan tack vare den. Detta innebär i praktiken No more färdplan för mig, tyvärr.

    Jaja, jag har full förståelse för att du inte har tiden att sitta och underhålla det hela. Bara du är medveten om vilken bra grej det har varit och hur mycket åtminstone jag har uppskattat det.

    När läggs den ner? Tänkte att man kunde göra upp ett antal troliga färdplaner, och kopiera ut datat till notepad eller liknande, för framtida bruk.

    Liten, hoppfull fråga: kommer det möjligen finnas kvar på webben, medan mobilappen försvinner?
     
  5. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Tog bort mitt meddelande.
     
    Senast redigerad: 25 Maj 2015
    • Gillar Gillar x 1
  6. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Om du bara vill få ut underlaget för färdplanen i form av koordinater kan du använda LFKs färdplaneringsverktyg: http://fpl.lfk.se
     
  7. mrflygare83

    mrflygare83 Medlem

    SWflightplanner var det enda jag använde till min androidtelefon. Har fungerat så himla bra! Och nu börjar säsongen, och planets garmin-gps är inte ens i närheten :(
     
  8. Kenna

    Kenna Ny medlem

    Det var en tråkig nyhet, hoppas verkligen att någon kan ta över och fortsätta driften. Jag har mest använt programmet på platta/mobil för att helt enkelt hålla koll på vart jag är och vart jag är på väg som backup till papperskartan. Även kul att sen ladda upp och se rutten i webben. Hoppas att det som finns i nuläget ligger kvar ivf även om det inte uppdateras...

    Tack så länge ankan..
     
  9. darnell

    darnell Medlem

    Som sagt verkligen tråkigt, mycket bra verktyg. Ingen som tog över driften?
     
  10. wolves200

    wolves200 Ny medlem

    hmm... this is very bad news people, this program is top notch for us pilots, I use it a lot, and like how simple and useful it is, it´s a shame it´s going off line, I wish I can help, I have banana fingers when it comes to computers..... either way thanks for your help in the past years, I´m very sad about this ...
     
  11. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Någon som var intresserad av att ta över driften, @ankan?
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan