Enkät från EASA om GA

Diskussion i 'Transportstyrelsen' startad av hans_p, 24 Juni 2015.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Transportstyrelsen har sänt ut info om en enkät från EASA till medlemmarna i Allmänflygsäkerhetsrådet. Enkäten syftar till att hjälpa EASA att få en bild av GA inom EU. Alla som har något med flyg att göra är välkomna att fylla i enkäten. Såhär skriver TS;

    "EASA har beslutat att göra en enkät/undersökning om GA i hela EU, detta sker inom ramen för GA Road Map. Frågorna är översatta till svenska och alla som håller på med någon typ av verksamhet inom GA är välkomna att svara. [...] EASA prioriterar verkligen allmänflyget nu och det är därför viktigt att vi alla bidrar med att svara på denna enkät så att de kan få möjlighet att bilda sig en uppfattning om hur det ser ut i hela EU."

    Ta en stund på dig och besvara enkäten, som finns här: https://survey.enalyzer.com/?pid=f7d8ks2h

    /Hans
     
  2. Ganska snabbt in i det Cb-molnet av detaljstatistikfrågor börjar man undra om verkligen "Alla som har något med flyg att göra" ska engagera sig i den, men med formuleringen i KSAKs utskick häromdagen "Se till att din klubb ger ett svar" klarnar det något.
     
  3. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Ju fler som nås, desto större chans att "någon" lämnar ett svar, och ju fler svar desto bättre underlag. Det är skillnad på "kan" och "ska". Vi har en kultur inom svenskt flygmynderi att det är liten sluten grupp som får alla frågor och som lämnar svar därefter. Jag tycker att det är ganska uppfriskande att TS i sitt utskick uppmanar till stor spridning. Är man inte berörd av enkäten så lämnar man den därhän.
     
    • Gillar Gillar x 2
  4. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Tack för att du sprider denna viktiga information, @hans_p!
     
    • Gillar Gillar x 1
  5. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Jag försökte svara, men gick snabbt vilse i alla frågor om statistik rörande klubbens plan något som jag som enskild medlem har lite svårt att besvara. Dock vet jag att vi som klubb kommer att lämna ett gemensamt svar och jag hoppas att alla klubbar gör detsamma. Kolla gärna med er styrelse att så sker!
     
  6. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    EASA har förlängt svarstiden på denna enkät till 31/8, vilket är några dagar till. Man vill ha in fler svar, så se till att er klubb har svarat, och även flygplansägarna i er närhet. Enkäten är lite rörig för privatflygaren men det är viktigt att svar ges!
     
Laddar...

Dela sidan