Tecnam P2008 finns nu registrerad i Sverige

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av hans_p, 2 Augusti 2015.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Efter gårdagens flyin på Visingsö ska väl inte någon flygtok missa att svenska återförsäljaren av Tecnam nu har tagit in och registrerat senaste versionen av Tecnam P2008! Registreringen är SE-MII och på Lae´s blogginlägg finns bild. http://lae.blogg.se/2015/august/essi-150801.html

    Den flygklubb som inte kan locka nya medlemmar till LAPL-skolning med den kärran måste göra något galet!;)

    /h
     
    • Gillar Gillar x 2
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Ser ut att vara en riktigt fin kärra! (y)

    Kul att flyin:et var så välbesökt också.
     
  3. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Kollade på den förra året på Friedrichshafen och upplevde den som väldigt plastig och "billiga" inredningsdetaljer. Frågan är hur väl den fungerar i en klubbmiljö?
     
  4. stellann

    stellann Aktiv medlem

    Ser väldigt snarlik Sirius TL-3000. Såg Siriusen i Friedrichshafen i år och tyckte den såg väldigt fin ut (jag är dock ingen tekniker). Som gammal konservativ så gillade jag den traditionella yoken. Finns nån i Sverige?
     
  5. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Ooh, en "trådkapning"! :) TL-3000 Sirius är ju en högvingad komposit-UL så utan att ha flugit någon av dem misstänker jag att de är ganska olika ändå. Sollefteå flygklubb köpte ju en sådan för ett tag sedan skrevs det ju om här på forumet, det lilla jag har hört om den sen så verkar den inte ha varit helt problemfri.

    Om Tecnam:en klarar sig i klubbmiljö? Tja, en klubb kan förstöra vilken maskin som helst, även en PA28 i pansarplåt. Man får lära sig att hantera materialet. Kan man flyga med dukad C42 och Dynamic i plast så borde det nog fungera med en P2008 också!
     
    • Gillar Gillar x 2

Dela sidan