"Flygplan landade på riksväg 27"

Diskussion i 'Nyhetstips' startad av Fredrik, 29 Augusti 2015.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

  2. cstrom

    cstrom Medlem

  3. cstrom

    cstrom Medlem

  4. akg1486

    akg1486 Aktiv medlem

  5. jekroth

    jekroth Aktiv medlem

    "Den måste dra mer än vad det påstås vi hade tillräckligt plus reserv för gällande flygning" och uppföljning under flygningen ? Är det en överskattad procedur
     
  6. cstrom

    cstrom Medlem

    Ja jag tänkte också på det. Den måste dra rejält mer än förväntat om hela reserven försvinner. De borde väl dessutom ha koll på vad kärran drar? Varje gång man tankar får man ju svart på vitt vad förbrukningen är. Nästan ny kärra dessutom. Man kan tycka att den borde vara utrustad med fungerande bränslemätare?
     
  7. akg1486

    akg1486 Aktiv medlem

    Nja, jag tror inte man ska dra så stora växlar på det uttalandet. Om man blir intervjuad så snart efter en olycka kan det hända att man tänker högt. Det kommer att visa sig mycket snart om det faktiskt var soppatorsk.
     
  8. Stjärnan

    Stjärnan Aktiv medlem

    Uppföljning under flygning är väl bra, men det bygger ju på att man vet förbrukningen... annars är det ju rätt onödigt att följa upp.
    Men ok. Att titta på mätarna är ju bra att göra då och då. Jag tittar till mina ibland men litar inte på att de stämmer. Dessutom är tanken så oregelbundet utformad så jag undrar hur rätt de visar egentligen.
     
  9. jekroth

    jekroth Aktiv medlem

     
  10. jekroth

    jekroth Aktiv medlem

    I min värld så har jag järnkoll att mätaren stämmer. lika så förbrukningen. I klubbmiljö anser jag att det är tekniska chefens ansvar att mäta upp, privatägt är det ett ägaransvar
     
Laddar...

Dela sidan