Var köper ni era prylar?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av hans_p, 8 Februari 2016.

Taggar:
?

Var köper du dina prylar?

  1. Webbshop utomlands

    1 röst(er)
    6.7%
  2. Webbshop i Sverige

    6 röst(er)
    40.0%
  3. I butik (Pilotshop, Hangar 11-29)

    1 röst(er)
    6.7%
  4. Webbshop i Sverige och utomlands

    7 röst(er)
    46.7%
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 6 medlemmar.
  1. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Av ren nyfikenhet, var köper ni era "prylar" till flyghobbyn? Själv beställer jag allt online men ni som bor närmare svenska återförsäljare kanske oftare går dit?
     
  2. FarewellFire

    FarewellFire Aktiv medlem

    Grejer som behövts i plugget (CRP-5, böcker) och någon enstaka karta har jag köpt av KSAB:s pilotshop. Men merparten av mina grejer, i synnerhet dyrare saker som headset och backupradio köpte jag i staterna via pilotmall.com. De är billiga och levererar hyfsat snabbt (inom USA).

    Har varit ute ett par gånger hos KSAB i Kista också. De är mycket trevliga men ganska dyra.
     
  3. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

  4. jekroth

    jekroth Aktiv medlem

    Vi köper allt online aeroshop.eu Litauen aircraft spruce.eu gps.co.uk mm. Vi kollar runt var vi hittar bäst pris.
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    När det gäller kartor har jag för det mesta köpt dem via KSAB.
     
  6. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Ni får ju kryssa i omröstningen överst på sidan också. :)
     
  7. control

    control Välkänd medlem

    Det går ju bara att välja ett alternativ och det blir helt missvisande för mig....
     
  8. akg1486

    akg1486 Aktiv medlem

    Vår klubb säljer TMA-kartor, så sådana köper jag hos oss själva. För annat föredrar jag Hangar 11-29, men det blir framförallt på nätet. Jag tycker vi ska värna om att ha minst en konkurrent till KSAB. Jag tycker också att det är värt några kronor extra att kunna handla i Sverige.

    Nu när Jeppesens VFR+GPS-kartor inte finns längre får man dock söka sig till utländska butiker för papperskartor. KSAB och Hangar 11-29 har inte särskilt stora sortiment.
     
  9. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Man kan alltid lägga till egna alternativ om inte valen är låsta, det gjorde jag :)
     
    • Gillar Gillar x 1
Laddar...
Liknande trådar
  1. Swip
    Svar:
    9
    Visningar:
    18,472

Dela sidan