Flygplansprofiler SkyDemon

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av joma, 24 Mars 2016.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 6 medlemmar.
  1. joma

    joma Medlem

    Söker flygplansprofiler för Dynamic och Commander 112 till SkyDemon. Någon som har sådana?

    Och kanske PA28-181...
     
    Senast redigerad: 24 Mars 2016
  2. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Jag gör mina egna flygplansprofiler utifrån POHn eftersom varje flygplan har egna avvikelser. Det är inte så svårt.
     
  3. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Du kan få en profil för PA28-181 av mig om du vill. Fast som Dimme säger så måste den anpassas till varje flygplanindivid bl.a. vad avser vikt och balans. Det är också fråga om vilka effektinställningar man väljer att ta med och det beror på hur man vill flyga flygplanet. Sedan har olika generationer av PA28-181 olika prestandadata.
     
  4. peter s

    peter s Ny medlem

    Ett exempel på hur man tar siffrorna i POH och sätter in dem i SD hade varit fint för oss som är lite dumma :)
     
  5. Arnaud

    Arnaud Medlem

    Det är verkligen bara att skapa nytt flygplan och leta resp siffra i POHn. Stigprestanda, sjunk, olika cruise, v&b, det vanliga alltså.
     
  6. peter s

    peter s Ny medlem

    Ja stigprestanda osv. finns att se enkelt i POH. Det som är lite svårt är att få in vikt och balans som står i inch och lbs och få det att bli bra med cm och kg. Skriver jag in siffrorna i envelope i cm blir det inte vackert :) Men det verkar som att SD klarar av att få de i inch och massa i kg. Men det hade varit intressant att veta hur andra gör?
     
  7. dff

    dff Ny medlem

    Jag har en för PA-28-181, den ligger på skydemons forum. Gjorde om alla imperial-mått till metric och la in. Tog några försök innan det blev rätt både gällande konverteringen och syntaxen för skydemon. Men ack så värt mödan när det till slut blev rätt. Trial and error, lyckat till :)
     
  8. Per D

    Per D Aktiv medlem

    Jag har kört SI på envelopen och kör således kg och cm. Så här det ut då:

    [​IMG]
     
    • Gillar Gillar x 1
Laddar...

Dela sidan