Uthyrning av Cirrus SR22

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av ABC123, 23 Oktober 2016.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 8 medlemmar.
  1. ABC123

    ABC123 Ny medlem

    Jo då,, har kommit långt i tankearbetet men problemet är om vad som kommer att ske med säves flygplats i framtiden (inget mer IFR flygning efter nyår). Mycket svårt att hitta hangar plats på Landvetter flygplats. Får avvakta och se vad som händer.
     
  2. Larscho

    Larscho Moderator

    Ja, det är ingen rolig situation i Göteborgsområdet just nu. Nästan sämre än Stockholmstrakten.
    Möjliga andra flygplatser med asfalt är Trollhättan, Borås och Halmstad. Inget särskilt nära...
     
  3. andreasvibo

    andreasvibo Aktiv medlem

    30 min från Liseberg till Borås Flygplats. Inte så farligt, tycker jag.
     
  4. Larscho

    Larscho Moderator

    Ne, det är iofs inte så farligt. Allt inom 40 minuter är bra.
     
  5. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Fråga ett fotbollslag vad dom hade tyckt om att få köra 30 minuter extra till träningen, för att kommunen sålt deras fotbollsplan...
     
  6. Larscho

    Larscho Moderator

    Allt är relativt. Vissa saker har man lärt sig att leva med. Därmed inte sagt att det är accepterat i långa loppet.
     
  7. control

    control Välkänd medlem

    Idag har jag när trafiken inte är något problem, de tre närmaste hårda banorna på 1:10 till 1:20 :( . Och ska jag hem från ESOW på en söndagskväll så är det inte ovanligt att det tar tre timmar!

    Jämför det med när jag började flyga, då hade jag 15-20 min till Tullinge och senare 10-15min till Barkarby.
     
    • Gillar Gillar x 1
    • Ogillar Ogillar x 1
  8. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Principen, ganska långdraget, är förhållandet mellan hur man ser på hobby och hobby. Hade en kommun sålt en fotbollsplan och kört över ett fotbollslag med träning i alla åldrar, hade det blivit ett herrans liv i media m.m. När det är ett gäng medelålders herrar som blir av med sin "idrottsplats" är det ingen som lyfter ett ögonbryn. Fastän existensberättigandet är precis lika stort.
     
  9. Larscho

    Larscho Moderator

    Javisst, men framförallt så tycker jag att det handlar om att flygcommunityn inte tagit den plats som behövs och också i flera fall valt att leva "utanför samhället". Det gör att det inte är särskilt svårt att lägga ner en flygplats när den väl ifrågasätts.
     
  10. Swip

    Swip Medlem

    Att tänka på om man vill hyra ut SR22:or... vattenflaskorna måste stå där när kunden ska göra sin preflight ;).

     
    • Gillar Gillar x 4
  11. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

Laddar...

Dela sidan