Till er som har FAA-Cert (61.75)

Diskussion i 'Certifikat & behörigheter' startad av Jonas, 25 Oktober 2016.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Du har helt rätt och tack för uppmuntran! Hade tänkt försöka göra nåt som backup. Bara att ta sig ut till flygklubb och få andas in atmosfären är guld. Oftast supertrevliga människor ute på klubbarna :)

    Funderar på lite IFR-övningar i sim eller dual i flygplan och fräscha upp FAA IR-kunskaperna (om det är tillåtet utan giltig licens eller TSA-godkännande). Fick min IR-behörighet konverterad förra gången men hann aldrig flyga IFR där, bara VFR.

    Tyvärr har skolan jag hyrt från i Las Vegas tidigare lagt ner som hade en fin flotta inkl G1000 sim, DA40 och C172, båda med G1000.
    Hyrde en PA32 med klockor dock förra gången ("reservplan" ), pga tekniskt fel på DA40n som jag bokat.

    Hoppas hitta någon annan klubb denna gång. Funderar även på en helikopter intro :)

    Blir lite kortare resa denna gång, Vegas 7 dagar och L.A 4 dagar, får se om jag hinner göra nåt ;)
     
  2. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Idag fick jag mitt cert! Det tog över 6 månader att förnya ..... någon miss i kommunikationen mellan FAA o TS Troligtvis.....
     
    • Gillar Gillar x 1
  3. Fredrik S

    Fredrik S Medlem

    Hej
    Behöver ta upp den här tråden igen.
    Om man validera sitt PPL+IR, har ni några bra tips på möjliga vägar framåt.
    Hur gör man enklast?
    Hälsningar
    Fredrik
     
  4. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Kolla denna tråd om validering.

    http://www.flygfyren.nu/community/index.php?threads/timebuilda-i-usa.1202/

    Du lägger till i ansökan att även IR ska konverteras.
    Skicka in ansökan.

    Köp någon månads licens på https://www.aviationexam.com/
    -FAA IR Foreign Pilot. IFP.

    Tragla igenom frågebanken så du ligger 90-100%

    Kontakta FAA testcenter. Vanligtvis en flygskola.
    Boka tid.

    Gör prov.

    Ta med godkänt provresultat till den FSDO du angett i ansökan. Obs även alla org handlingar och pass ska med.

    Du får temporärt cert direkt. Plastkort kommer i brevlådan efter ett par månader.

    Jonas
     
  5. Fredrik S

    Fredrik S Medlem

    tack för sbabbt svar
     
    • Gillar Gillar x 1

Dela sidan