Ny kampanj för allmänflyget - Gillaflyg.se

Diskussion i 'Nyhetstips' startad av hans_p, 27 Mars 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    I fredags lanserades en ny kampanj för att höja intresset för allmänflyg i Sverige! På sajten gillaflyg.se, via Instagram och Facebook ska vi sprida en positiv bild av flyget och se till att fler blir intresserade av att prova på flygning. Kampanjen är ett samarbete mellan KSAK, flera företag och flygklubb(ar).
    En stor del av kampanjen består av att artisten Danny Saucedo under året ska ta flygcertifikat! Danny lanserade sin del av kampanjen igår och det tog inte många minuter innan vi kunde se vilket genomslag en sådan person har i "målgruppen".

    Hjälp till att göra detta till en framgång! Sprid ordet om gillaflyg.se, dela på Facebook & instagram, berätta på din flygklubb om vad som är på gång!

    /Hans
     
    • Gillar Gillar x 6
  2. control

    control Välkänd medlem

    Se nu till att hålla sajten ren från "gnäll", kostnadsökningar, regeldumheter, stockholmsfrågan mm. kan diskuteras på andra forum, håll detta till en reklamplats som belyser allt som är fantastiskt med att flyga :)
     
    • Gillar Gillar x 2
    • Håller med Håller med x 2
  3. Larscho

    Larscho Moderator

    Gilla och dela, gilla och dela! :)
    Synpunkter(konstruktiva) tages tacksamt emot också.
     
    Senast redigerad: 27 Mars 2017
    • Gillar Gillar x 1
  4. FarewellFire

    FarewellFire Aktiv medlem

    Som pr-snubbe blev jag så sjukt provocerad av att det var just Danny som är ansiktet utåt MEN som kloke @control säger, "less gnäll, more rock". Kul om det funkar bra!
     
  5. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Hmmn, är det tänkt att bli någon filmserie kring det då? Lite vlog-liknande då tittaren får "följa med" på flyglektioner, radioprov, etc? Tycker bara man blir länkade till facebook stup i kvarten, men det kanske är där kampanjen primärt skall leva? Har ingen aning om vem personen är men hade kunnat vara intressant att följa utifrån perspektivet "person tar cert" helt oavsett vem personen egentligen är.
     
  6. Larscho

    Larscho Moderator

    Nejnej, det är alltså inte Josef Stalin som ska ta cert. Det är en person med många följare som uppmärksammas ofta i media. Låt oss vara glada för det. :)
     
    • Gillar Gillar x 2
  7. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Jag ser framför min inre syn en klunga av tonårstjejer som skrikande springer utmed taxibanan när Danny ska iväg på sin första EK :)
     
  8. Larscho

    Larscho Moderator

    Alla flygfält behöver en sådan klunga! :)

    Med tanke på att hans show på Hamburger Börs verkar sälja som smör så tror jag att han har en till målgrupp som är betydligt äldre än så. ;)
     
    • Gillar Gillar x 1
  9. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Jagandes längs taxibanan med Rullatorer...
     
Laddar...

Dela sidan