Malmö Control?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Dimme, 29 Mars 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Jag fick precis ett brev med senaste uppdateringen till min Svenska Flygfält. Malmö, Söderslätt och några andra har uppdaterats med nytt anropssignal "Malmö Control" istället för "Sweden Control" som nu är borta.

    Jag undrar var SvF fick denna information ifrån? Enligt senaste AIP ENR 2.1 (AIRAC AMDT 2/2017) så är det "Sweden Control" som gäller. (Se bifogade bilder)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Hej Dimme,

    Martin Trankell på SvFF här.

    Den enkla förklaringen är att vi skrivit fel callsign på Malmö ACC. Tanken med senaste uppdateringen var att få med frekvenserna på ett mer enhetligt sätt under Malmö ACC då det saknats på vissa platser och varit fel frekvenser på andra. Då gjorde vi en "räd" igenom fälten och uppdaterade vilket borde göra att själva frekvenserna nu mer mer geografiskt korrekta. Tyvärr fick detta bieffekten att fel callsign har smugit sig in.

    Det är nu inlagt för upprättning. Det kommer uppdateras i Svenska Flygfält-appen och även publiceras i handrättningslistor inom kort.

    Tack för att du uppmärksammat detta!

    Med vänlig hälsning
    Martin på SvFF/KSAB
     
    • Gillar Gillar x 3
  3. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Tack för snabb feedback även om jag borde ha skrivit direkt till er!

    Jag hittade troligen ett fel till, det står FALKÖPING INFO på framsidan och FALKÖPING RADIO på baksidan för ESGK.
     
  4. Inte alls, det absolut bästa är att det kommer i publik dager som här! Vi kan inte ångra trycket men vi kan alltid försöka sprida info om fel så fort som möjligt! Väldigt bra att det kom upp så snabbt som det gjorde =).

    Jag lägger även med Falköping för korr. Tack!
     
    Senast redigerad: 29 Mars 2017
Laddar...

Dela sidan