Genomfört Årsstämmor FSF, KSAK & Motorflygförbundet

Diskussion i 'Flygevenemang' startad av hans_p, 13 Mars 2018.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 6 medlemmar.
  1. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    • Gillar Gillar x 1
  2. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Fortfarande inget förslag från valberedningen för KSAK! Jag undrar om det inte blir en "intressant" stämma.
     
    • Håller med Håller med x 1
  3. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Mycket intressant blev det
     
    • Håller med Håller med x 1
  4. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Ja, det blev det. Men jag tror att det var ett bra utfall!
     
    • Håller med Håller med x 1
  5. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Hans_p är säkert glad :)
     
    • Gillar Gillar x 1
  6. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Hallå ja! Jo, det har varit en omtumlande helg och några hektiska dagar sedan söndagens årsmöte. Det ska väl erkännas ett viss stolthetskänsla finns, men så vet jag också att det är en stor utmaning som väntar. Men tillsammans med ny GS, ny TC, kansliet och en kompetent styrelse ska det här nog bli bra!
     
    • Gillar Gillar x 3
  7. control

    control Välkänd medlem

    Ser fram emot ett bra samarbete :) (Som nyvald EAA-ordförande)
     
    • Gillar Gillar x 2
    • Håller med Håller med x 1
  8. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Utmärkt!
     
  9. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Det här läser ju lite som en publik privat diskussion. Finns några länkar till protokoll eller liknande månne? Eller än bättre kanske en sammanfattning av någon som är insatt?
     
    • Gillar Gillar x 1
  10. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Det är inga större konstigheter. :) KSAK & Motorflygförbundet valde ny ordförande (Hans Pålsson, dvs jag) vid årsstämman i söndags, protokoll kommer från mötet när det är justerat o klart. Likaså bytte EAA ordförande vid sitt möte (Magnus), deras protokoll är klart (?) men ligger på medlemssidorna och är inte publikt. Jag har inte hunnit lägga ut någon blänkare om årsmötet än då jobbet har tagit all tid i veckan. Någon av er som var med får gärna utveckla om ni vill.
     
  11. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Jag tror inte att protokollen är klara och justerade ännu...

    Ifrån minnet blev det så här: Ledamoten i KSAK styrelse Hans Pålsson blev vald till ordförande i KSAK och tidigare ordförande Henry Lindholm blev "vanlig" ledamot. Jim Eriksson och Jan Swärdstedt lämnade styrelsen. Niklas Larsson blev invald som ny ledamot. Valberedningen hade bara ett förslag på ny ledamot så årsmötet beslutade att minska antalet styrelsemedlemmar med en. (Enligt stadgarna skall styrelsen ha mellan 9 och 11 ledamöter, efter årsmötet har den 10.)

    Ombuden var inte riktigt nöjda med valberedningens arbete så några ordinarie medlemmar och suppleanter i valberedningen fick byta plats. Jag minns inte exakt vilka, men den tidigare sammankallande i valberedningen Bengt Olofsson blev i alla fall suppleant och hans tidigare suppleant Håkan Sjöberg blev ordinarie och ny sammankallande.

    hans_p får rätta mig om jag minns fel!
     
    Senast redigerad: 23 Mars 2018
    • Gillar Gillar x 1
    • Håller med Håller med x 1
  12. control

    control Välkänd medlem

    EAAs årsmöte var helt utan överraskningar, nya styrelsen blev helt enligt valberedningens förslag. EAA har avsatt en ansenligt summa pengar för att förbättra EAAs hemsida vilket jag hoppas ska synas senare under året.
     
    • Gillar Gillar x 3
  13. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    • Gillar Gillar x 2
  14. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    • Gillar Gillar x 2
  15. Thord

    Thord Aktiv medlem

    Vad gör EAA?
     
  16. Larscho

    Larscho Moderator

    Riktigt, den enda korrigeringen är att det var Jim Eriksson som slutade och inte Håkan Carlsson. :)
     
    • Gillar Gillar x 1
  17. Larscho

    Larscho Moderator

    Ålder är inte allt men när hade KSAK och EAA varsin ordförande som var under 50 år senast? :)
     
  18. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Ah. Rättat!
     
  19. control

    control Välkänd medlem

    EAA har dels ett från transportstyrelsen delegerat tillsynnsansvar för översyn av amatörbyggda experimentklassade flygplan. Vi ansvarar också för stöd/kontroll av UL under byggnation tills de är klara då tillsynsansvaret går över till KSAK.

    Den stora verksamheten är utbildning och annat stöd till de som vill bygga egna flygplansamt äga och vårda egna X-klassade flygplan. Vi stöttar även "veteran", ex-millitär och andra AnnexII flygplan i allt högre utsträckning.
     
    • Gillar Gillar x 3
  20. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Tackar för sammanfattningen. Kul!
     
Laddar...

Dela sidan