ADF för instrumentflygning

Diskussion i 'Instrumentflygning' startad av Peter_Pilot, 27 September 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. Peter_Pilot

    Peter_Pilot Ny medlem

    Hej.
    Har tidigare skrivit i forumet om flygklubbens införskaffande av Cessna 172 manuella klockor/G1000 efter en tragiskt anlagd brand i vår klubbstuga/hangar.
    Nu har vi införskaffat en Cessna 172S av 2006 års modell med manuella klockor.
    Denna maskin saknar ADF, DME och en extra höjdmätare för IFR-flygning.

    Hur är regelverket angående ADF, vet någon om detta behövs med tanke på nedläggandet av NDB.
    Vart hittar jag instrumentkrav för IFR?
    Har skickat frågan till transportstyrelsen men inget svar ännu.

    Kan nämnas att kärran har en avancerad GPS och autopilot.
     
  2. Dahlbäck

    Dahlbäck Medlem

    • Gillar Gillar x 2
  3. Airborne again

    Airborne again Aktiv medlem

Dela sidan