Att tänka på vid loggboksbyte?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 30 Juli 2014.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

  2. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    För att få kronologi i all flygning har jag sedan fem år bytt till en tillräckligt breeed bok för att föra in kolumnerna Segel, Segel skoln DK, "-varav TMG" och UL-B.
    Då får jag enkelt ut allt vad jag och storebror vill ha fram vid årets slut.
     
    • Gillar Gillar x 1
  3. control

    control Välkänd medlem

    För säkerhets skull kan det väl vara bra att ha med både gamla och nya boken tills en kontrollant kunnat föra över alla behörigheter. Om du har ex. EFIS, komplex etc. inskrivet i boken...
     
    • Gillar Gillar x 1
  4. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Tack för era synpunkter. Kan vilken kontrollant som helst föra över behörigheterna?
    Har du något bra exempel på loggbok? I nuläget kör jag med KSAK:s blå loggbok.
     
  5. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    Nu Deutsche BP (air bp) Flugbuch. Men med alla dess sidor kommer det att ta åratal innan jag behöver börja leta efter var jag har "den andra" oskrivna (kanske också tysk?! Men även KSAB:s har väl en massa spalter som du kan döpa om så att den blir skräddarsydd för dej?! Kopiera en tom helsida (från en kompis), ta en blyertspenna och börja "idka fylleri" med rubrikförslag tills du vågar köra på allvar. Good luck!
     
    • Gillar Gillar x 1
Laddar...

Dela sidan