Coola killar flyger jorden runt

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av hans_p, 7 September 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 6 medlemmar.
  1. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Två killar flyger just nu jorden runt i en Cessna i ett projekt som de kallar Fly Beyond Borders. De lägger löpande upp filmer på YouTube, här. Och det är inte den vanliga kliniska berättelsen, bara en är pilot, den andra en riktig "vlogger". Senaste klippet (i skrivande stund) heter Instruments fail over ocean... spännande! Ganska sevärt!
     
    Senast redigerad: 9 September 2017
    • Gillar Gillar x 3
  2. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Gillar den skarpt än så länge. Gräver man i den användarens historik så har han tidigare flugit med samma pilot (JP) i Afrika och även dessa episoder är sevärda.

    Om man inte gjort det tidigare kan man också kolla upp den andre piloten som är med i de senare avsnitten, Matt Guthmiller. Han tog en gång rekordet som yngste pilot att flyga världen runt (Har för mig rekordet är slaget nu dock) och han har en del flygklipp på YouTube som är sevärda.
     
    • Gillar Gillar x 1
  3. control

    control Välkänd medlem

    Jag har en (eller på sätt och vis två) tokiga drömmar. Dels att flyga min RV till USA, Oskhosh och Vans i Oregon.

    Den andra mer extrema delen i drömmen är att sedan fortsätta upp till Alaska, över till ryssland och åka hem via sibirien/ryssland. En på Vansforumet har ganska nyligen åkt över en kort sväng in i Ryssland från Alaska och sedand tillbaka.
     
    • Gillar Gillar x 1
  4. Larscho

    Larscho Moderator

    Se till att du kan köra motorn på rysk bilsoppa och sen drar du! :)
    Jag antar att sålänge AN2orna rullar i Ryssland så kan man få tag på soppa, sedan blir det nog värre.
     
  5. Larscho

    Larscho Moderator

    Jag har också en liknande dröm, fast den sträcker sig bara till att flyga genom hela USA(via Oshkosh såklart) och sedan skicka hem flygplanet igen. :)
     
    • Gillar Gillar x 3
  6. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Min dröm är att kunna göra lika bra filmer och reportage som de här killarna... Vadd gäller flyg - jag skulle vilja "flygluffa" i Europa under en längre tid, med UL.
     
  7. Larscho

    Larscho Moderator

    Har nu sett de klippen som kommit hittills och tycker det är kanonbra reportage. Vloggaren kan uppenbarligen redigera film och sprider en ganska härlig glädje kring sig.
     
    • Gillar Gillar x 1
  8. FarewellFire

    FarewellFire Aktiv medlem

  9. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Har ni sett hela ”serien”, det blev 72 avsnitt!
     
  10. Larscho

    Larscho Moderator

    Klar med allt, tyckte den var kanon faktiskt. :)
     
    • Gillar Gillar x 1
  11. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Håller med, riktigt bra.
     
  12. LarsBerg

    LarsBerg Ny medlem

    Inget tokigt med den idéen - har du dessutom förutsättningarna och förmågorna - så gör det
     
    Senast redigerad av en moderator: 11 Januari 2018
  13. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Håller på att kolla på den! Väldigt intressant och balanserad med både flyg, kultur och skratt. Drömmer om en långresa själv, tex korsa hela Europa eller USA. Korsa Atlanten vore riktigt häftigt. Många bra tips att ta till sig från serien.
     
  14. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

  15. Larscho

    Larscho Moderator

    Skulle ju passa dig perfekt Jonas, lägg ett bud! :)
     
    • Gillar Gillar x 1
  16. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Tyvärr över min budget :(

    (Föredrar lågvingat ;) )
     

Dela sidan