David Clarksen...

Diskussion i 'Flygteknik' startad av Tomcaten, 6 Februari 2014.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. Tomcaten

    Tomcaten Aktiv medlem

    Heeej. Jag tänker skaffa ett par DC retro-utseendet(dubbla metallbågen fram till munnen) och jag har läst fram mig till om att de erbjuds med ANR, utan ANR och med ANR + ENC.

    Vilka av dessa versioner har någon av er erfarenhet om?

    Det behöver bli ett par på hyllan som skärmar av mycket ljud och ska vara med mig i en lång tid framöver. Angående det är det bra kvalitet på DC?

    /M
     
  2. Tomcaten

    Tomcaten Aktiv medlem

  3. control

    control Välkänd medlem

    Ingen erfarenhet av dessa... Har känslan att DC var det bästa som kunde fås före ANRs intåg nu verkar det mera snackas om Sennheizer och Bose.
     
  4. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Har provat vanliga DC H10-13.4 utan ANR och jämfört med standard-Peltor var de väl helt okej, men lite omständiga att ställa in med skruvar och jox... Det blev ett par Sennheiser HME100 för min del istället. Men de är ju kända för kvalitet så säkert är de inte ett dåligt köp. Testa först med den radio & intercom som du ska använda dem med - vi köpte ett par för klubbflygplanet en gång men det funkade inte alls. Och då var det tillsammans med Garmin-radio och PS-engineering intercom.

    /h
     
  5. Hylander

    Hylander Aktiv medlem

    Jag har ett par David Clark, som jag är jättenöjd med. Minns inte modellbeteckningen men de har ingen ANR. Ingen metalbåge heller utan en mer böjlig arm fram till micken. De syns på min profilbild här intill förresten...
     
  6. joma

    joma Medlem

    Använder DC H10-13.4 och är väldigt nöjd. Har haft dem i 6 år utan några problem.
    Har satt in ANR i dem och är nöjd även med det.
     
  7. Flygteknikern

    Flygteknikern Medlem

    Vad kostade dit konverterings kit?
     
  8. joma

    joma Medlem

    Vet inte riktigt. Betalade inte fullt pris. Jag fick nog lägga upp 1000:-
     
Laddar...

Dela sidan