Erfarenhet av GDL39?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av joma, 29 Januari 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. joma

    joma Medlem

    Är det någon som använder Garmin GDL39?
    Har tittat lite på denna i samband med att jag funderar på att byta till Garmin Pilot.
     
  2. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Är 39an användbar i Sverige till något annat än som GPS? Verkar som man får betala i onödan för funktioner som endast funkar i USA.

    Är också sugen på Garmin Pilot. Börjar bli en stark konkurrent till Skydemon och perfekt för IFR med bl.a. georefenced plates :)
     
  3. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Hmm fast det finns väl en 3D modell också med ahrs?
     
  4. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Du får säkert ADS-B traffic, d v s trafikflygplan, som kan vara till hjälp om du funderar studsa på t ex Sturup och undrar om det finns för mycket trafik. Sen kan det också vara använtbart över 3500 fot i t ex Danmark, där de har class E och du kan råka illa ut om du kommer för nära annan trafik.

    "Under all circumstances the pilot must ensure a separation to civil IFR flights of minumum 5 NM horizontal or 1000 ft vertical. (This is very important – triggering somebody’s TCAS will result in a report from the civil aviation authorities!)" (http://www.flv.dk/milais/flyingindenmark/flying in denmark.pdf)
     
Laddar...

Dela sidan