Såld Eurocub MK 4, SE-YLS för Sjö och land.

Diskussion i 'Sälj' startad av freddan1, 28 Januari 2018.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. freddan1

freddan1 Ny medlem

Nu säljer vi vår Eurocub MK 4, SE-YLS från 1992. Tag chansen att få äga en riktig taildragger, en fantastisk maskin som erbjuder unika flygupplevelser. Du flyger sjö på sommaren och på vintern sätter du på hjul eller varför inte skidor. Flygplanet har fantastiska kortfältsegenskaper vilket möjliggör flygning på korta gräsfält. Flygplanet har en gångtid på 2495 timmar. Motorn en Rotax 912 ULS har en gångtid på 1464 timmar och propellern är en 3 bladig Warp Drive diameter 68 tum, omställbar på marken. Priset är 295 000 kr, flottörer och hjulställ ingår. Inflygning till sjö -behörighet kan anordnas vid vår flygskola. Om du är intresserad så kontakta Fredrik Andersson 07064881554 eller Jan-Eric Carlsson 0705543616
    [​IMG] [​IMG]

• Gillar Gillar x 1
  2. Olle#one

Olle#one Medlem

Vad är detta för maskin egentligen?
    Ursprungligen var SE-YLU en ELAM Cuby II med tillverkningsnummer AAH006-1004 och tillverkningsår 1992.
    En Cuby II med det tillverkningsnumret och registrering LN-YYU skall 2008 ha förstörts i en brand vid Vestby i Norge.
    I transportstyrelsens register står SE-YLS som ELAM Cuby II 912 UL.
    Bilderna på denna tråd visar en EoroCub
    Det är väl möjligen en del av centrala rörstrukturen som är lika för en Cuby II och EuroCub.
    Stjärtparti och bakkropp är olika. Vingarna är olika. Vindruta och motorluckor är olika.

3. freddan1

freddan1 Ny medlem

Hej Olle.
    Du skriver i din text SE-YLU?
    Nu kan jag inte alla detaljerna då det är klubben som äger flygplanet.
    Det jag vet är att den är ombyggd till en Eurokub MK 4.
    Är du intresserad köpare sätter jag dig gärna i kontakt med den som kan svara exakta på tekniska frågorna.
    Mvh Fredrik

4. Olle#one

Olle#one Medlem

Det blev fel, det skall stå SE-YLS även på det stället i texten. Ursäkta.

Jag är närmast lite intressera av vart de sju Cuby II som funnits i Sverige tagit vägen.
    Det verkar bara finnas SE-YLP och SE-YLU kvar i någorlunda originalskick

5. Fredrik

Fredrik Moderator Flygfyren Operations

Skapa en ny tråd för detta ämne. Den här tråden är endast en säljannons och eventuella frågor ska vara relevanta och kopplade till försäljningsobjektet.

Fredrik, Moderator

6. Dimme

Dimme Aktiv medlem

Hej Fredrik.

Jag tycker att Olle#ones fråga är relevant.

Försäljningsobjektet (SE-YLS) är registrerat som en ELAM-CUBY II 912 UL, inte en Eurocub MK 4.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan