Forumregler och kontakt med moderatorerna?

Diskussion i 'Flygfyren Q&A' startad av Airborne again, 11 Augusti 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Vad gäller egentligen för regler angående moderering på detta forum? När jag registrerade mig som medlem så stod att mina fem första inlägg skulle modereras. Jag har nu skrivit över ett dussin inlägg, men jag är fortfarande modererad. (Alla mina inlägg har godkänts, så det kan inte handla om att moderatorerna tycker att jag skriver strunt.)

    Och hur får man kontakt med moderatorerna? Jag har flera gånger försökt genom formuläret man får genom att klicka på "kontakta oss", men jag har aldrig fått något svar.
     
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Hej Lars-Henrik,

    Jag beklagar att du inte har fått någon återkoppling på ditt meddelande som du uppenbarligen har skickat minst två gånger. Så ska det inte vara.

    När det gäller reglerna så är det som du säger att man som ny medlem får sina första fem inlägg modererade. Att dina inlägg fortfarande hamnar i moderatorskön beror på en bugg som nyligen har upptäckts. Vi har under en tid noterat att detta händer även för andra medlemmar. I nuläget är det oklart vad det beror på. Systemet är konfigurerat att efter fem inlägg göra så att inläggen postas direkt i forumet.

    Vi kommer att återkomma med ytterligare information när vi har sådan. Tills dess ber vi dig (och alla andra som eventuellt är påverkade) att ha överseende med denna olägenhet.

    Mvh,
    Fredrik
     
  3. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Jag vill inte verka gnällig, men det kan kanske bra för er att veta att medan jag nu en tid kunnat posta utan moderering (senast i går) så krävs i dag moderering igen...
     
  4. Swip

    Swip Medlem

    Edit: anmälde ytterligare info, men verkar nu som att buggen är borta: mina inlägg förhandsgranskas inte :).
     
  5. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Tydligen gäller det mig också. Bra!
     
  6. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    ...fast nu blir jag modererad igen -- i alla fall i vissa delar av forumet. Tydligen inte här.
     
  7. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Airborne again, när jag tittar på din profil så ska det fungera. Men i praktiken verkar det inte göra det. Felsökning pågår fortfarande. Det verkar helt klart röra sig om ett intermittent fel. Inom en nära framtid kommer plattformen uppdateras. Då om inte förr kommer förhoppningsvis detta fel vara åtgärdat.
     
  8. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Vissa förändringar har nu gjorts i systemet för att komma till rätta med problemet att man blir förmodererad när man inte borde bli det. Återkoppla gärna om ni upplever någon förbättring.
     
  9. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Till dem som felaktigt blev förmodererade tidigare vid postande av inlägg, har det fungerat som det ska sedan jag genomförde några korrigerar i plattformen?
     
  10. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Det har fungerat för mig i alla fall!
     
    • Gillar Gillar x 1
  11. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Så bra, då verkar det vara löst.
     
  12. Swip

    Swip Medlem

    Fungerat bra för mig också! :)
     
  13. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Kul att höra :)
     
Laddar...

Dela sidan