Information om flygcert.com efterfrågas

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av Mikael Olsson, 7 Augusti 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. Mikael Olsson

    Mikael Olsson Medlem

    Är lite nyfiken på den sidan men den innehåller ju inte jätte mycket information..
    Någon som har lite åsikter?
     
  2. Maggnuz

    Maggnuz Ny medlem

    Jag kan nog svara på alla frågor du har?

    Anledningen till att det inte finns så mycket information är att det inte är en godkänd skola, utan bistår med material och utbildningsplattform till andra godkända skolor. Det kommer komma en uppdatering inom en snar framtid där startsidan uppdateras och där samarbetspartners kommer framgå och så vidare. Av ganska naturliga skäl prioriteras innehåll på sidan.

    Är du intresserad att påbörja en PPL-utbildning?
     
  3. Mikael Olsson

    Mikael Olsson Medlem

    Hej

    Trevligt med snabbt svar, ja min tanke är att påbörja en PPL utbildning så snart som möjligt. Flygteoriskolan har start den 18 aug, som jag har tänkt att köra igång på (om det finns plats), jag trodde att flygcert.com var ett liknande företag.
     
  4. Maggnuz

    Maggnuz Ny medlem

    Det var meningen att bli något liknande när det startades för 7-8 år sen. Vi körde även utbildning i samarbete med SAS Flygklubb tills för ungefär 3 år sen när de bytte styrelse och inriktning. Istället för att köra igång en egen utbildning la vi om kursen för att bli "underleverantörer" till redan existerande skolor vilket gör att vi kan fokusera helt på plattform och innehåll medan skolan sköter elevprogress och kontakt med myndigheten osv.

    Flygteoriskolan har en riktigt bra utbildning och om du börjar där den 18 augusti kommer du nog använda flygcert.com under utbildningen :)
     
Laddar...

Dela sidan