Kjøpe headset på nett fra USA!

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av dypen, 14 April 2008.

  1. dypen

    dypen Medlem

    Hei!

    Jeg har bestemt meg for å kjøpe headsettet David Clark H10-13.4 fra en nettbutikk i USA til $267.00 USD (KR.1340.00 NOK)

    Her i Norge koster disse KR.2950.00

    Noen som har peiling på hva jeg må betale i toll, avgifter og frakt ?

    Jeg antar det er toll på dette om ikke annet må jeg vell betale 25% merverdiavgift til staten ?

    Hvis jeg markerer kjøpet som "gift" vill sendingen gå som gave og bli levert uten krav om toll og avgifter ?

    Mvh.
    dypen
     
  2. I_R_Fischer

    I_R_Fischer Medlem

    Hei!

    Hvorvidt du må betale de 25% moms, er jeg ikke sikker på, men jeg regner nok med at du må det. Tror ikke det er noe å tenke på å få sendt det som gave, da det garantert vil bli gjennomskuet av tollvesenet. Har hørt om andre som faktisk reelt sett har fått tilsendt gaver fra utlandet, men ikke fått det levert ut, uten å betale fulle avgifter på det. Avgiftene selv, kan noen ganger overstige varens verdi.
    Du får ta en telefon til postens goddsenter, så får du nok svar på dine spørsmål.

    Ingolf
     
  3. dypen

    dypen Medlem

    Hei igjen, og takk for ditt innlegg. Noen ganger må man få et lite hint før det begynner å snurre igjen :tupX2

    Jeg tok ikke telefonen men søkte på nettet og kom fram til Toll og Avgift, tror jeg kan bruke denne linken som mal for utregning av total pris på headsettet og eventuelt andre varer jeg trenger. 25% moms må også betales :)

    Når det gjelder knebrett, hva anbefales her fra dere som har en del timer i lufta. Enkle, bokform, doble eller trebrettere ?

    http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131876&epslanguage=NO
     
  4. I_R_Fischer

    I_R_Fischer Medlem

    Når det gjelder knebrett, så foretrekker jeg selv det enkle. Det gjelder bare å brette og finne fram riktige kart og nav planer etc i rette rekkefølgen,og legge øverst på brettet etterhvert som man har behov for dem. Det føler jeg er mer behagelig enn å ha mange utbrettsider som henger og slneger.

    Men, det er alt etter hva man selv liker.
     
Laddar...
Liknande trådar
  1. SeanMN
    Svar:
    0
    Visningar:
    586
  2. Tompa
    Svar:
    2
    Visningar:
    381
  3. Fix
    Svar:
    0
    Visningar:
    234

Dela sidan