Projektet Flygfyren har vuxit fram ur ett utbildningsbehov

Diskussion i 'Artiklar' startad av Fredrik, 10 Augusti 2011.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Ursprungligt publiceringsdatum: 2005-04-14

    Detta är den första artikeln som ser dagens ljus på Flygfyren. För att lättare förstå syftet har jag för avsikt att presentera vad projektet Flygfyren handlar om och hur själva idén föddes.

    Tanken och idén bakom Flygfyren har vuxit fram succesivt under den tid jag bedrivit min grundläggande PPL-utbildning. Relativt tidigt kände jag ett behov av en plats där jag kunde ställa frågor som jag inte ansåg att det aktuella utbildningsmaterialet kunde ge ett fullständigt svar på! Det jag sökte efter var ett sorts internetbaserat forum.

    Sagt och gjort. Jag sonderade Internet för att se vilka diskussionsgrupper som redan fanns att tillgå för detta ändamål. Resultatet var några amerikanska forum/mötesplatser för privatflygare med ganska god kvalitét. Dock kände jag att det skulle behövas ett nationellt forum i Sverige som tog sin ansats i det europeiska regelverket JAR. - Ett forum som ger möjlighet för oss svenska privatflygare att på ett enkelt sätt mötas och utbyta tankar och erfarenheter om flygets alla olika aspekter. Ur detta behovsperspektiv växte projektet Flygfyren fram.

    Målet och min ambition med detta projekt är att det på sikt skall bli en källa till kunskap inom privatflygets olika delområden. Flygfyren skall även fungera som ett bra och effektivt verktyg för att knyta nya kontakter med privatflygare runt om i landet.

    Flygfyren kommer att utvecklas kontinuerligt. Ledstjärnan i arbetet har varit och kommer att vara att sätta kvalité framför kvantitet!

    Väl mött i lufthavet!
     
  2. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Tack Fredrik för allt jobb du lagt ner på Flygfyren sedan starten för nästan 8 år sedan. Den har varit en stötesten före, under och efter min utbildning. :) Jag hoppas på en nystart för Flygfyren och att fler engagerar sig i forumet i och med den nya plattformen som ser riktigt bra ut. Keep up the good work!
     
    • Gillar Gillar x 2
  3. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Tack för de orden, Jonas! Det är otroligt kul för mig att höra att du har haft behållning av Flygfyren. Jag har väl i och för sig aldrig tvivlat på den saken tidigare med tanke på din aktivitet här :) Nu när den nya versionen är lanserad så kommer arbetet på kort sikt att inriktas på att nå ut till Flygfyrens befintliga målgrupper, men även nya sådana i syfte att få en större bredd på innehållet.
     
    • Gillar Gillar x 1
  4. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Jag har också varit medlem ett tag men inte skrivit så mycket.
    Den här nya portalen kommer att bli beroendeframkallande. :)
     
    • Gillar Gillar x 1
  5. cumulus

    cumulus Medlem

    Gillar den nya sidan och formatet! Vågar man hoppas på någon form av app i framtiden? :)
     
    • Gillar Gillar x 1
  6. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Kul att du gillar nya sidan! När det gäller eventuell app i framtiden så beror det lite på vad du syftar på för app :)
     
  7. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Antar att du behöver fixa en add-on till forumet för att det ska funka?
     
    • Gillar Gillar x 1
  8. cumulus

    cumulus Medlem

    Jag är nog inte så kräsen. Bara man slipper använda webbläsaren, för egen del :)
     
Laddar...

Dela sidan