R-område

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Thord, 17 Juli 2016.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 1 medlem.
  1. Thord

    Thord Aktiv medlem

    Hej alla, jag satt här om dagen och skulle leta rätt på den lista som ska finnas över R-områden i Sverige och jag ville minnas att jag tidigare hade hittade under AIP, men nu har jag letat på ARO och på transportstyrelsens sidor utan att kunna hitta det. Nu finns det ju en sida på ARO som handlar om aktiva R-områden och det är inte den jag letar efter.

    //Thord
     
  2. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Hej! Skicka gärna en fråga till LFV också så att de blir medvetna om svårigheter att hitta information på deras webb. Använd deras kontaktformulär eller skicka till aro@lfv.se. De brukar alltid efterlysa feedback! :)
     
  3. Thord

    Thord Aktiv medlem

    Är jag på rätt ställe och letar? Så det inte är TS som har hand om det.
     
  4. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Hmm, nej Luftfartsverket (LFV) är de som har hand om den praktiska luftfarten, utfärdande av NOTAM, all ARO-information (FPC - Flight Planning Center). Utan att svära på det är det rimligen där som information om upprättade R-områden finns. TS pysslar mest med regler och tillstånd. Mest regler. ;-D
     
  5. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

  6. Thord

    Thord Aktiv medlem

    Hmm, hur kunde jag missa det. Gick igenom alla länkarna på AIP-sidan. Jag kan ju börja tvivla på mig själv för mindre, men tack för hjälpen i alla fall. (y)
     
Laddar...

Dela sidan