Serier om flyg

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Mats82, 24 Juni 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 10 medlemmar.
  1. Mats82

    Mats82 Ny medlem

    • Gillar Gillar x 1
  2. Babar

    Babar Ny medlem

    Kan rekomendera The Aviators
    www.theaviators.tv/
     
  3. Mats82

    Mats82 Ny medlem

    Det var precis The Aviators jag tänkte på, tack för den!

    Kan man inte redigera sitt ursprungla inlägg så kan jag lägga till den där med... ?
     
  4. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Jetstream, en kanadensisk serie om stridspiloter som utbildar sig på F18.
     
  5. Johnson

    Johnson Medlem

    Sedan finns det "braving the elements" på viaplay. Det handlar om flera olika saker, men bland annat om en firma som flyger cessna över Atlanten bl.a. till Afrika.

    På kanal5play finns en svensk serie som heter "stridspiloter" där man får följa en kull flygare sista året innan de går över till JAS39

    TV3play har en serie "Stockholm Arlanda" lite flyg i den också.

    Viaplay har yttreligare en serie om piloter som flyger tornado, "jet set"

    "Helicopter wars" finns också på viaplay.

    Det finns även en trevlig dokumentär som heter "bomber boys" där skådespelaren Ewan McGregor och hans bror berättar om och flyger lancaster. Hans bror är pilot för övrigt. De har gjort en annan serie om battle of britain, tror den heter det också, finns på youtube.

    Det var allt jag kommer på nu...
     
  6. Hylander

    Hylander Aktiv medlem

    För några år sedan (minst 5) gick det en serie om danska pilotaspiranter som utbilda sig till stridsflygare i USA för det danska flygvapnet. Kommer inte i håg namnet nu, jaktpiloterna eller nåt ditåt. Riktigt bra serie iaf.
    Seriernas serie tycker jag annars är "Från jorden till månen" med Tom Hanks som gick för ännu längre sedan på svensk telivision (inte riktigt GA flyg men ändå..:))
    Den engelska spelfilmserien "A piece of cake" går inte heller av för hackor. Den handlar om brittiska spitfirepiloter i början av kriget.
     
  7. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Kan varmt rekommendera Bush Pilots. Riktigt häftig flygning :) Hela första säsongen finns på YouTube:

     
    • Gillar Gillar x 1
  8. Simon

    Simon Aktiv medlem

    De flesta serier finns på tuben. Bla Ice pilot, Dangerous flights och Flying wild alaska.
     
  9. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Hittade precis en dokumentär på YouTube som verkar väldigt intressant...

    Airport Live





     
  10. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    The Secret Life of the Airport: The Final Approach

     
  11. jimmyekdahl

    jimmyekdahl Medlem

    Nån som minns serien Big sky, från Australien tror jag.
    Finns den att få tag på nån stans tror ni?
     
  12. Dahlbäck

    Dahlbäck Aktiv medlem

    "Worst Place to be a Pilot" om piloter som flyger i Indonesien för Suzi Air. Finns på Youtube.
     
    • Gillar Gillar x 1
  13. FarewellFire

    FarewellFire Aktiv medlem

    Jag instämmer med Dahlbäck ovan, det är en brittisk (Channel 4 tror jag) serie i fem-sex avsnitt som är värd att spana in. Givetvis lite överdrivet på sina håll och de fokuserar enbart på brittiska piloter (trots att det finns gott om piloter från hela världen där nere) men det är stor underhållning!
     
Laddar...

Dela sidan