Skriva ut färdiga checklistor samt övrig bra information?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Kristoffer79, 4 Augusti 2017.

Taggar:
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. Kristoffer79

    Kristoffer79 Medlem

    Hej.

    Jag håller på med mitt PPL cert. Och har köpt en kneeboard som jag tänkte ha lite smått och gott i som tex nödcheklistor transponder koder och övrig information som är bra att ha i planet.

    Frågan är finns det några bra mallar med all bra och nödvändig information på som man kan skriva ut? Har suttit hela dan idag och letat men hittar inte några bra mallar..

    Tar tacksamt emot allt som är bra att i form av checklistor och övrigt "bra att ha" i planet som jag kan skriva ut för att förenkla..
     
  2. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Checklistor är typberoende (och egentligen till och med individberoende), så "generella" checklistor skall man undvika.
     
  3. Fredan

    Fredan Medlem

    Jag har gjort en "folder" med plastfickor där jag har allt relevant för flygningen. I dem sätter jag även egengjorda driftfärdplansmallar.

    B640B05D-1B82-41F1-A419-C295802E96B6.jpg
     
    • Gillar Gillar x 3
  4. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Föredömligt!
     
    • Håller med Håller med x 1
  5. Kristoffer79

    Kristoffer79 Medlem

    Precis, det är nått sånt där som jag är ute efter. Jag är ju ny, och allt som kan förenkla är ju bra. Men antar att man får skriva ut lite egna saker som man tycker man vill ha. :)
     
  6. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Jag har några generella lathundar/blanketter. De är avsedda att skrivas ut dubbelsidigt på A5 (eller Jeppesens format -- "half letter" -- om man skall vara riktigt noga.)

    Driftfärdplan.
    Diverse tumregler m.m.
    Korrektioner till start/landningssträcka.

    Användes på egen risk, naturligtvis!
     
  7. Kristoffer79

    Kristoffer79 Medlem

    Tack så mycket! Var precis såna jag var på jakt efter!
     
Laddar...

Dela sidan