Utflyttad och med PPL från Malaysia

Diskussion i 'Certifikat & behörigheter' startad av Paul Mellbin, 5 Juli 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. Paul Mellbin

    Paul Mellbin Ny medlem

    Bor sedan länge I Malaysia och blev för några månader sedan klar med mitt PPL. Kommer att vara i Sverige i augusti för semester, undrar vad jag får göra? Hyra plan hos lokal klubb (menar inte klubbens krav, självklart med instruktion för deras typ och miljö) är det jag funderar på.
     
    Senast redigerad av en moderator: 5 Juli 2017
  2. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Eftersom det är utanför EU skulle jag misstänka att svaret är att du inte får flyga här om inte planet är registrerat i Malaysia (vilket nog blir svårt att hitta här).

    EDIT:
    Ett alternativ vore ju då att konvertera ditt cert till ett EASA-cert. Lite mer info här: https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/general-aviation/licensing-general-aviation

    Verkar som om det är lite upp till varje lands ansvarig myndighet att bestämma exakt kraven för konvertering, men ser ut som man kan förvänta sig åtminstone ett prov i air law.
     
    Senast redigerad: 5 Juli 2017
  3. FarewellFire

    FarewellFire Aktiv medlem

    Hör med Transportstyrelsen vad som gäller men jag skulle tro att du får göra om teorin i sin helhet samt utföra några obligatoriska timmar i luften. EASA anser att de sätter ribban högst i världen varför de inte gör raka konverteringar (det är till exempel mycket lättare att validiera sin europeiska licens mot amerikanska FAA än tvärtom).
     
Laddar...
Liknande trådar
  1. Simon
    Svar:
    4
    Visningar:
    1,477

Dela sidan