Vängsö-Resan

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Djin, 6 November 2007.

  1. Djin

    Djin Ny medlem

    Hej

    I början av Juni så gjorde jag och en kompis en liten skutt ner till Vängsö från Norrtälje. Vi filmade resan och sen redigerade det lite. Tagit mig några månader att hitta ett bra ställe att lägga upp det på.
    Första gången jag gör sån här film så kritik motas gärna. :)

    http://varfor.skavicykla.nu/~ante/V%e4ngs%f6-Resan.wmv
     
  2. tpack

    tpack Ny medlem

    Nice video. Thanks for sharing.

    I wonder why did you choose to land on a grass strip when asphalt runway was also available?
     
  3. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Schysst film! Jag måste verkligen göra ett besök hos Roslagens FK. Ni verkar ha ett fint fält där.

    Mvh
    Fredrik
     
  4. Djin

    Djin Ny medlem

    tpack: yeah. hehe. Accually it is a fun story. My camera-man was at that time a student at our club and I did want to make a nice landing and impres the student. So to not risk a long flare out on the hot asphalt, wich had happend me before, I made a perfect ladning (I belive so) on the grass. :p
    Pretty silly, but I prefer grass before asphalt. Feels more...free and bush-style. ;)

    Fredrik. Det tycker jag absolut du ska göra. Minns att jag tjatat på dig om det förut. ;)
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Har ni planerat någon aktivitet på klubben i närtid som kunde vara trevlig att besöka?

    P.S. För övrigt så kanske du och jag ses på söndag om du ska närvara på H50P-seminariet!
     
  6. Djin

    Djin Ny medlem

    Inga som jag vet direkt. faktiskt.


    Nej, jag kan tyvär inte. Har annat planerat tyvär.
     

Dela sidan