Varför så tyst här?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Adam Frisch, 28 December 2024.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Adam Frisch

Adam Frisch Aktiv medlem

Känns som ingen riktigt skapar trådar eller kommenterar här längre? Är det en reflektion över den minskande flygningen/intresset och ekonomin, eller är det nåt annat?

Hursomhelst har jag heller inte tittat in på ett tag. Det har varit tuffa tider i världen och ekonomin är ansträngd i USA. Själv sålde jag min Turbo Commander tidigare iår - har själv inte haft råd och tid att flyga lika mycket som jag brukade. Men som delbetalning/emellan plockade jag upp en Piper Aerostar Superstar II på köpet, så ser fram emot att flyga henne lite mer nästa år. Detta är den andra Aerostar jag ägt, så är rätt bekant med typen. Skönt att vara tillbaks i an Aerostar faktiskt, dom flyger så härligt.

Vore skitkul att ta henne till Sverige i sommar om det finns möjlighet att korsa Atlanten, men får se hur ekonomin blir i 2025. Det är ju en dyr resa som kräver en del planering. Vet ej heller om jag kan få försäkring eftersom försäkringsmarknaden här i USA har helt gått överstyr dom sista åren. Priserna har tredubblats typ.

Nåväl, här är N261KT. Superstar II-modellen var den första uppgraderingen i början på 80-talet med dom stora 350hp motorerna. En inte helt problemfri uppgradering, men när allt lirar är det den snabbaste Aerostarmodellen i världen.

34ba1035-76a7-4c1b-aa75-74ed773033f4 copy.jpeg

• Gillar Gillar x 3
  2. Jonas

Jonas Moderator Flygfyren Operations

Kul att se ditt nyförvärv! Funderade nyligen hur det går för dig!

Själv har jag legat lågt några år efter ha varit en flitig forumit! Tyvärr haft andra prioriteringar senaste åren.

Sålde min andel i en fin Commander 112TCA i under 2024 (se bild) då jag vistats mycket i södra Spanien och knappt flugit något. Endast PC senaste 2 åren. Hoppas på en comeback om något år.

Bortsett minskat intresse så tror jag en del en del vistats på andra plattformar och i facebookgrupper som inte fanns i flygfyrens begynnelse ☺️

Ha det gott och Gott nytt år!

IMG_2355.jpeg

• Gillar Gillar x 1
  3. hans_p

hans_p Moderator Flygfyren Operations

Det är säkert så att främst Facebook har tagit över en hel del. Minns att jag nån gång skrev att det var 15 år sedan Flygfyren startade, och det är nog några år sedan. Imponerande bara det! Jag kommer hit då och då för att se vad som skrivs och det är generellt hög nivå på diskussionerna - som det anstår ett flygforum. :)

4. FarewellFire

FarewellFire Aktiv medlem

Riktigt tjusig kärra!

5. nordESGT

nordESGT Ny medlem

Har du något bra tips på en (svensk) grupp på Facebook?

6. hans_p

hans_p Moderator Flygfyren Operations

Allmänflyget i Sverige finns det en som heter, bara att söka fram. :)

Laddar...

Dela sidan