Den STORA flygvideotråden!

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 11 Mars 2013.

Taggar:
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 59 medlemmar.
  1. Thord

    Thord Aktiv medlem

    • Gillar Gillar x 1
  2. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Är det alltid samma röst som pratar i tornet över hela Sverige? Hon känns väldigt bekant!
     
  3. stelaninja

    stelaninja Medlem

    Får väl bidra med några videor från Norge. På de första två så fungerade tyvärr inte inspelningen av ljudet, så det fick bli musik på dem.







     
    • Gillar Gillar x 5
  4. Arnaud

    Arnaud Medlem

    VIdeosamling från Oshkosh 2018:
     
    • Gillar Gillar x 1
  5. FarewellFire

    FarewellFire Aktiv medlem

    Slängde upp luren häromdagen och fångade en inflygning, landning och taxning till Riga. Ytterst påver kvalitet tack vare min stenåldersmässiga lur men hoppas att den platsar i sällskapet trots detta!

     
    • Gillar Gillar x 5
  6. JCollin

    JCollin Medlem

    Vi i Norrlands inland kanske inte har så många flygplatser att fara till men de vi har är väldigt trevliga!

     
    • Gillar Gillar x 11
  7. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Snyggt! Flyger du NG eller Classic?
     
  8. FarewellFire

    FarewellFire Aktiv medlem

    Classic, eller Jurassic som man lite humoristiskt kan kalla modellen numera när Max gjort sitt intåg... Älskar planet, flyger som en dröm, lätt att manövrera och relativt lite automatisering. Lite som en jäkligt mycket starkare PA28 (fast den sjunker som en sten om man drar av på gasen på final, ha ha) och detgillar man ju så klart.
     
  9. JCollin

    JCollin Medlem

    Sonen praktiserade i tornet på Frösön (Östersund) härom veckan och jag gjorde en liten film om när jag hämtade honom på "jobbet".
    Väldigt dåligt ljud i Cessnan av någon anledning så det blev inte mycket användbart prat.

     
    • Gillar Gillar x 5
  10. Per D

    Per D Aktiv medlem

    Hej, en liten film från formationsflygningskursen på Ålleberg förra helgen!
     
    • Gillar Gillar x 4
  11. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Vart hittar man info om när de håller sådana kurser? Vet att jag sett det något år någonstans, men missade helt informationen i år. Det där skulle ju vara kul att testa.
     
  12. Dahlbäck

    Dahlbäck Aktiv medlem

    På ksak.se samt via deras nyhetsbrev. Jag har för mig att det även flaggade i Pilot Briefing samt möjligen Aopas och EAA:s tidningar.

    Rekommenderas varmt. Är till och med ännu roligare än det ut! Och tack Per för en god medieinsats!
     
    • Gillar Gillar x 2
  13. Martenare

    Martenare Medlem

    Flightchops kvalitet på den videon ju! Ser jättekul ut och det låter som att det varit en bra kurs?
    Formationsflygning står definitivt väldigt högt upp på min utbildningslista.
     
    • Gillar Gillar x 1
  14. JCollin

    JCollin Medlem

    Ok, det här kanske är mer resevideo än flygvideo men jag tycker den platsar ändå. Privatflyg i Sverige är inte bara klubbverksamhet, navövningar och att ligga i varvet. Det kan också vara ett familjeäventyr. Lite väl mycket äventyr tyckte någon i familjen vid landningen på Säve...

     
    • Gillar Gillar x 2
    • Håller med Håller med x 1
  15. JCollin

    JCollin Medlem

    Jag slänger in del två på en gång.
    Planen var att flyga från Säve till Norrtälje men där blåste det styv kuling (det var samma dag som färjan med socialdemokrater inte kunde lägga till i Visby under Almedalsveckan).
    Det fick bli Västerås och besök hos Hässlö Flygförening istället.

     
    • Gillar Gillar x 2
    • Håller med Håller med x 1
  16. Larscho

    Larscho Moderator

    Fantastiskt! Jag ser både flyg och video så det passar väl utmärkt här? :)
     
    • Gillar Gillar x 1
  17. JCollin

    JCollin Medlem

    Tack!
     
  18. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

     
    • Gillar Gillar x 2
  19. stelaninja

    stelaninja Medlem

    Flög från Oslo till Göteborg i slutet av september för att fira certifikatet och äta på KFC.
     
    • Gillar Gillar x 2
  20. Filipthepilot

    Filipthepilot Ny medlem

    Som en PPL elev tänkte jag dela med mig med en utav många höjdpunkter hittils under ubildningen, nämligen en av dem första EK navarna förra sommaren i Skåne...

     
    • Gillar Gillar x 2
Laddar...

Dela sidan