Flyg till Astrid Lindgrensvärld i Vimmerby?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Mikael Olsson, 13 Augusti 2019.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Mikael Olsson

    Mikael Olsson Medlem

    Hej alla

    Tänkte flyga ner till Vimmerby, men det närmaste flygfält är Hultsfred - stämmer det eller har jag missat något?

    Skön flyghöst på er alla.

    Micke
     
  2. Larscho

    Larscho Moderator

    Såvida det inte finns någon privat liten åker att landa på så är Hultsfred närmast. Tänk på att det inte är självklart att det går att ringa taxi när man landat där. Sånt bör man ordna innan man flyger dit.
     
  3. magnusl

    magnusl Medlem

    Flög dit med familjen för några år sedan (från Skåne) och landade på Hultsfred. Hade bokat taxi (bara upphämtning) i förväg som lämnade och hämtade i princip vid flygplanet.

    Behövde kontakta klubben via mail innan för PPR men det var inga problem. När vi skulle landa var det dock bilaktivitet på banan så vi fick avbryta första landningen. Men annars inga bekymmer med just Hultsfred. Det tog ca 15 min till Astrid Lindgrens Värld från Hultsfred om jag minns rätt.

    Hoppas du får en fin tur!
     
  4. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    Kanske sen feedback och lite samma som från föregående talare, men när jag flög dit för ett gäng år sedan gjorde jag precis detsamma. Pratade med klubben före, beställde taxi före och erbjöds tom självbetjänad tankning, om det behövdes. Allt flöt på bra, men det var som sagt ett par år sedan. ALV är väl värt ett besök. Bäst för pappa piloten var väl nog kommentaren från dottern några veckor senare...."pappa...X på dagis hade också varit på Astrid Lindgrens Värld i sommar...han hade fått åka bil dit...det tog sååååå lång tid". Kan se framför mig minen på dagisfröknarna, när min dotter sa att vi flög dit med vårt plan...haha!
     
    • Gillar Gillar x 1
Laddar...

Dela sidan