Den STORA flygvideotråden!

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 11 Mars 2013.

Taggar:
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 59 medlemmar.
  1. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Från ca en vecka sedan:

     
    • Gillar Gillar x 4
  2. wernvik

    wernvik Medlem

    Här kommer en liten video från veckans flygning från Norrköping till Bromma. Passade på att studsa på Arlanda på vägen.

     
    • Gillar Gillar x 2
  3. FarewellFire

    FarewellFire Aktiv medlem

    Gött mos! Vad kostade besöket på Bromma?
     
  4. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Kul! Lite trafik på Arlanda antar jag? :)
     
  5. wernvik

    wernvik Medlem

    @FarewellFire
    Det kostade 500kr + moms. Parkerade i två timmar då. Ska man inte tanka 100LL behöver man inte handling utan det går med bara PPR då ingen handlingavgift. Har haft handling via GrafAir tidigare och de är både väldigt servicemedvetna och tämligen billiga (1000kr).

    @Fredrik
    En startande och en landande kärra de 20 min som jag var på tornets frekvens. Ingen trängsel direkt....
     
  6. wernvik

    wernvik Medlem

    Här kommer delen Bromma till Visby. Tyvärr gick Audiokabeln sönder på Bromma så ingen ATC Audio i denna. Ny är beställd till nästa!

     
    • Gillar Gillar x 1
  7. Johan Nilsson

    Johan Nilsson Medlem

  8. wernvik

    wernvik Medlem

    Gårdagens flygning. Trots blåst och CB:n så gick det att få till en riktigt fin flygning!

     
    • Gillar Gillar x 2
  9. joma

    joma Medlem

  10. Hylander

    Hylander Aktiv medlem

    Fly like a bird!
    Hängflyg. Film från Tyska öppna mästerskapen 2018. Skulle varit här i år också, men corona ställde till det...

     
  11. wernvik

    wernvik Medlem

    Förra veckans flygning från Feringe till Ängelholm.

     
    • Gillar Gillar x 1
  12. lex

    lex Ny medlem

    Mitt sista åk från Brattfors Open för några veckor sedan
    Med domarnas kommentarer och poäng
     
    • Gillar Gillar x 2
  13. Grumsetuff

    Grumsetuff Ny medlem

    Brandflyg från Piteå

     
    • Gillar Gillar x 1
  14. Mikael Olsson

    Mikael Olsson Medlem

  15. Hey, är det nån som testat https://www.lantmateriet.se/spridningstillstand (som nämns idag i DN, fast där mer från journalisters perspektiv) dvs fått sina flygfilmer godkända av myndigheten? Godkänner myndigheten den här typen av filmer (som i tråden), ger de avslag till all, eller är det nånstans däremellan nagelbitande osäkert läge från fall till fall? Frågar för egen del och de filmer jag har, men hittills mest hållt för mig själv.

    PS. Att den här tråden stått still i två år, har det en koppling till ovanstående?
     
  16. wernvik

    wernvik Medlem

    Jag använder den när jag ska lägga ut film. Har funkat smidigt och aldrig fått annat än godkänt.
     
Laddar...

Dela sidan