Jeppesens 4-pack med kartor, hur kan man dela?

Diskussion i 'Instrumentflygning' startad av Per D, 29 Maj 2022.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. Per D

    Per D Aktiv medlem

    Hejsan,

    Jag noterade att Jeppesen säljer kartor för paddor i 4-pack för tex Skandinavien som, om jag förstår det hela rätt möjliggör samtidig användning på 4 enheter. Kan man dela dessa med andra, dvs finns det tex några distributionsrestriktioner eller abonnemangsbegränsningar som gör att det är möjligt/svårt/omöjligt att dela tex i en flygklubb eller varför inte med godtyckliga personer som har intresse att ha en sådan karttjänst? Är det nån som har erfa på området?
     
  2. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Jag har i många år haft en 4-packprenumeration som jag delat med andra. Rent tekniskt är den inget problem -- man får 4 licensnycklar och kan administrera dem själv på Jeppesens webbplats. Vad villkoren säger om det vet jag faktiskt inte. Efter vad jag har förstått från andra fora så känner Jeppesen till detta och accepterar det i tysthet.
     
  3. Per D

    Per D Aktiv medlem

    Men alldeles lysande! Det var just det där med licenshanteringen som jag såg som en potentiell utmaning. Tack @Airborne again!
     
  4. Fix

    Fix Medlem

    Om det är IFR plates som även funkar till ForeFlight är jag intresserad av att dela.
     
  5. Per D

    Per D Aktiv medlem

    Ajdå, kastade in handduken i veckan och handlade upp mig på ett Europapack via ForeFlight.
     

Dela sidan