Även tomten får göra en PC då och då

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Håkan_Olsson, 21 December 2007.

  1. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Att vara tomte och hålla sig i flygtrim är inte lätt, han flyger ju bara en gång per år så flygtrimmen är ju inte den allra bästa. dessutom måste han ju passera en förfärlig massa olika länders luftrum under årets enda flygning.

    Som alla piloter får Jultomten reguljära besök av Internationella FlygInspektionen, och det var dagarna före jul som IFI kom på besök upp till Nordpolen. Jultomten väntade besöket, och hade därför sagt åt småtomtarna att ha släden och renarna i topptrim.
    Tomten tog fram sin loggbok och såg till att alla hans papper var i ordning. Inspektören gick långsamt runt släden. Han kollade renarnas seldon, landningsmedarna och Rudolfs mule. Med yttersta noggrannhet kontrollerade han Tomtens AOC, färdplanen, väderuppgifterna och kontrollräknade Jultomtens vikt och balansräkning av den enorma lasten.
    Så var de klara för testflygningen. Tomten hoppade upp i släden, spände fast bältet och började gå igenom checklistan. Så hoppade inspektören in vid sidan av Tomten, och Tomten blev lite förundrad då han såg att Inspektören hade ett hagelgevär med sig. "Vad är den där bra för?" frågade Tomten undrande.
    Inspektören flinade och viskade "Det här får jag egentligen inte tala om, men vi ska testa hur det går om du förlorar en ren vid starten!"

    God Jul !
    önskar
    Håkan
     
  2. Lundberg707

    Lundberg707 Ny medlem

    Haha! En lite grym men än så rolig jul historia :D

    God Jul!
     
  3. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Vilken härlig flyghumor! :e

    God Jul på er allesammans!

    Mvh
    Fredrik
     
  4. Ejvind

    Ejvind Medlem

    Genialiskt!!


    får man möjligtvis sprida historien vidare om man talar om författarens namn??
    /Ejvind
     
  5. DanielW

    DanielW Medlem

    Tror det blir omöjligt att finna vem som hittade på denna historia. Söker man på nätet så finner man den även i comic book format.

    Men rolig är den.
    GOD JUL ALLA!
     
  6. Ejvind

    Ejvind Medlem

    ok så den förekommer visst på diverse olika håll! aja kul ändå!
    och God ju alla!
     
  7. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Den ursprunglige upphovsmannen får man nog leta länge efter, jag bara rättade ett par stavfel i den text jag såg........

    Tomten lär vara riktigt duktig på koordinerad flygning. Han flyger alltid RENT ! (Den hittade jag på själv i alla fall)

    Håkan
     
  8. DanielW

    DanielW Medlem

  9. Housh

    Housh Ny medlem

    Hahaha, klockren Håkan!
    God Jul o Gott nytt år flygvänner!


    I think a life in a 737 is a life beautifully spent and this is what I have devoted my life to.
    Vh Housh.
     
  10. Fakkah

    Fakkah Ny medlem

    Haha, Suveränt!
    God jul allesammans!
     
Laddar...

Dela sidan