Åka med på flygningar

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av gjo40, 14 Maj 2009.

  1. gjo40

    gjo40 Ny medlem

    Hej. Jag är ny här - utan cert, men med stort intresse - och undrar hur man kommer i kontakt med piloter för att få åka med när de flyger... Trots att jag är förhindrad att flyga, vill man ju ändå komma upp i luften :tupX2 . Kan även tänka mig ersätta tiden i luften, bara jag får komma upp!
     
  2. Air-man

    Air-man Aktiv medlem

    Hej

    Enklast tar du kontakt med en flygklubb i närheten där du bor. Sveriges flygklubbar hittar du enklast på www.ksak.se Hos flygklubben kan du säkert få flyga med och där kan du också påbörja utbildningen för cert om du är intresserad. Idag finns ju både PPL, UL och MTG (motorseglare) så det finns många möjligheter att själv flyga. Vi som flyger vill gärna ta med folk och sprida information om flygning så det är nog inget problem att ta en sväng med någon där du bor. Jag kan säga att ta cert är det roligaste jag gjort och värt alla pengar och tid. Det är stor risk att du flyger med någon och sen är fast... :)

    Skriv gärna hur det har gått här på forumet.

    Air-man
     
  3. m.gabassi

    m.gabassi Ny medlem

    Jag flyger lite då o då på ljungbyhed, om du är intresserad kan vi absolut flyga en sväng. Bara att ringa på +46733966565
     
  4. chrlin

    chrlin Ny medlem

    Jag flyger i Höganäs och du är välkommen att komma med ring 0703736077
    Christoffer
     
  5. gjo40

    gjo40 Ny medlem

    Tack för all information... Jag håller till i Göteborg, så om någon åt det hållet har möjlighet skulle det vara kanon!
     
  6. Air-man

    Air-man Aktiv medlem

    Hej

    Det står Helsingborg i din presentation, men då har du Aeroklubben ute på Säve eller Chalmers flygklubb, men du kommer säkert få kontakter här på Flygfyren från folk som flyger i Göteborgsområdet också.

    Air-man
     
  7. piloten

    piloten Medlem

    Jag flyger på Borås Flygklubb.. 30min från Göteborg..

    MVH
    Rickard
     
Laddar...

Dela sidan