Överföra loggad flygtid till en loggbok

Diskussion i 'Certifikat & behörigheter' startad av Littorio, 13 Augusti 2017.

Taggar:
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Littorio

    Littorio Ny medlem

    Hej!

    När jag började flyga påbörjade jag att logga tid i en loggbok, vilken en större mängd flygtid finns med.

    Efter hand som jag började fortsatt utbildning på flygskola, startade jag logga flygtid ( den som vi flög på skolan) i en separat loggbok.

    Det jag funderar över är om det finns något smidigt sätt att föra över tiden från den ena loggboken till den andra, då jag nu efter avslutad utbildning vill fortsätta logga flygtid i endast en loggbok.

    Är det någon annan som har råkat ut för samma "problem" och har en smidig lösning? Exempelvis logga all tid från den ena loggboken som en flight i den andra och hänvisa till loggbok nr.2? Jag är öppen för alla lösningar, så länge det är ett okej sätt att lösa det på.

    Tack på förhand!
     
  2. Adam Frisch

    Adam Frisch Aktiv medlem

    Jag flyttade över all min svenska flygtid till en internationell bok. Skrev en liten anteckning om det i både den nya och den gamla. Inga problem.
     
    • Gillar Gillar x 1
  3. Larscho

    Larscho Moderator

    Finns egentligen inte så mycket regler kring det här. Det viktigaste är att oavsett vad du skriver i den loggbok som du vill "ska gälla" att du kan styrka det som faktiskt står där. Har du skrivit in tidigare flygningar som du gjort så ser jag inget problem med det. Du får väl förklara varför om någon frågar.
     
  4. Flygteknikern

    Flygteknikern Medlem

    Jag råkade ut för samma sak, så skrev in all tid från skolan i min ursprungliga loggbok. Så "skolboken" använder jag inte nu utan kanske fortsätter i den när min första logbok är klar / slut. Det finns vad jag kunnat hitta inga regler kring det, utan det vikigaste är att det tydligt framgår hur du flygit. Men känns mer seriöst att göra som du tänkt att fylla ut boken helt innan man börjar med en ny bok.
     
Laddar...

Dela sidan