AIP och iPad 3

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Domino, 28 Mars 2012.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. Domino

    Domino Ny medlem

    Testade just att kika på AIP-kartor på iPad 3 och är förbluffad.

    I fullt utzoomat läge finns det ingen text som inte går att läsa, och inte en pixel syns ens på de minsta pluttarna.

    Bifogade bilden gör naturligtvis inte upplevelsen rättvisa.

    Enda begränsningen är den egna synskärpan.

    Well done...
     

    Bifogade filer:

  2. AndreasE

    AndreasE Ny medlem

    Hur stor är skillnaden mot en Ipad 2? Hade tänkt införskaffa en sådan när priset sjunker.
    Kan leva med att få zooma lite, bara det inte är helt värdelöst. :)
     
  3. Domino

    Domino Ny medlem

    Vi tog upp samma AIP-dokument på både iPad 2 och 3.
    Skillnaden är faktiskt väldigt stor och just är nog skärmen det enda som är en märkbar skillnad mor 2:an.

    Är det värt att uppgradera från 2:an? Kanske inte... man får inte så mycket mer än upplösningen. Själv uppgraderade jag från 1:an och det var det värt utan tvekan.

    En jämförelse http://img4.digitalcupcake.net/wp-c...-intro.jpg&t=dde50ef09249b1d5a1feb867d45f994b

    SkyDemon har uppdaterat sin app för att stödja den högre upplösningen och det är vackert. I alla fall på marken... i luften spelar det nog mindre roll.
     
  4. Alanningen

    Alanningen Ny medlem

    Bör dock inflika att använder man sig av den suveräna appen Air Navigation Pro så funkar den bättre på iPad2. Efter lite tester vi gjort under flygning så har flera iPad 3 krashat och är mycket segare i uppdatering av skärmen medan appen är snabbare och stabil med iPad 2.
     
  5. Domino

    Domino Ny medlem

    Intressant. Jag har själv inte fått upp den i luften ännu.
    Kanske är det en fix de måste göra från AirNav's håll.

    Återkommer när jag testat själv.
     
Laddar...

Dela sidan