Allmänflygplats i Stockholmsområdet!

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Jonas, 2 September 2010.

  1. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Ni som inte fått mail från KSAK bör kanske ta del av mailet nedan.

    Jonas

    HALLÅ DÄR ALLA MEDLEMMAR!

    I det förra meddelandet försökte jag få er att stötta oss i strävan att få till en ny flygplats i Stockholmsregionen. Ni som hörsammade, tack för det! Men 170 svar gör mig lite besviken. Jag hade väntat mig 1000 minst.

    Jag föreslår att du gör på följande sätt. Sänd ett mejl till rolf@ksak.se (ej som svar på detta mejl eftersom det ger för mycket onödig text).

    Skriv Allmänflygplats i Stockholmsområdet i ämnesraden.

    Klistra in ett av följande tre meddelanden. Skriv under med ditt namn och adress eller telefonnummer. Sänd gärna meddelande nr ett till dina vänner och be dem bidra med sitt stöd.

    (Ni som redan svarat skall inte göra det igen men kan gärna påverka vänkretsen att svara.)

    Hälsningar
    Rolf Björkman

    Alternativ 1

    Jag är inte själv pilot men jag anser att det är viktigt att det finns flygplatser för allmänflyget i Stockholms närhet och att nedläggning av Tullinge och Barkarby som klubb- och allmänflygplatser inte borde ha fått ske utan att ersättningsflygplatser funnits. Nya flygplatser bör därför byggas snarast.

    Alternativ 2

    Jag är pilot och bor i Stockholmsregionen. Jag anser att det är viktigt att det finns flygplatser för allmänflyget i Stockholms närhet och att nedläggning av Tullinge och Barkarby som klubb- och allmänflygplatser inte borde ha fått ske utan att ersättningsflygplatser funnits. Nya flygplatser bör därför byggas snarast.

    Alternativ 3

    Jag är pilot men bor inte i Stockholmsregionen. Däremot anser jag det vara självklart att jag skall kunna flyga till huvudstaden. Jag anser att det är viktigt att det finns flygplatser för allmänflyget i Stockholms närhet och att nedläggning av Tullinge och Barkarby som klubb- och allmänflygplatser inte borde ha fått ske utan att ersättningsflygplatser funnits. Nya flygplatser bör därför byggas snarast.
     
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Bra påminnelse, Jonas!

    /F
     
Laddar...

Dela sidan