ANR headset från Hangar 11 - 2

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Theo Strömklint, 4 Maj 2014.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. Theo Strömklint

    Theo Strömklint Ny medlem

    Hej alla, ny här på forumet.

    Jag är på jakt efter ett prisvärt ANR headset, både för att förbättra själva flygupplevelsen men inte minst för att spara min hörsel.
    Efter lite letande på diverse nätshoppar så hitta jag Hangar 11-29's egna ANR headset. Min fråga är nu om någon själ därute har erfarenhet att detta headset?

    http://hangar11-29.com/index.php?route=product/product&path=9_11_72&product_id=349

    Tacksam för svar

    Blå himmel
     
  2. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    15 pers i vår klubb köpte sådana alldeles nyligen. De verkar funka ok, men förvänta dig inte samma kvalitet som Bose eller Lightspeed. Med rätt förväntningar tror jag att du blir nöjd. (Jag har dock ingen personlig erfarenhet ska jag tillägga)
     
  3. control

    control Välkänd medlem

    Ännu en möjlighet som ger helt ok resultat är att köpa ett ANR kit till ett vanligt Peltor headset.
     
  4. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    "Förr i tiden" erbjöd Hangar 11-29 konvertering av headset till ANR, det kan ju vara värt att kolla om de fortfarande gör sådant. Isåfall tar du ju ditt favvo-headset och gör det ännu bättre.
     
  5. Theo Strömklint

    Theo Strömklint Ny medlem

    Först och främst; tack för alla svar!

    Jag förstår att det troligtvis inte alls är samma kvalité som Bose, Lightspeed eller Sennheiser, men jag tror jag beställer hem ett par och testar.

    Återkommer med en liten "review" när jag har bildat mig en uppfattning om hangar 11-29s egna ANR headset :)

    Trevlig helg
     
  6. AndersN

    AndersN Ny medlem

    Jag har ett Hangar 11:s ANR-headset, det fungerar hjälpligt. Det är ganska bra passiv dämpning i det och när ANR är aktivt så visst blir det skillnad. Men det är långt ifrån ett Lightspeed, det enda ANR-headset som jag provat förutom det jag har. Det känns som om Hangar 11:s headset bara plockar bort de allra lägsta frekvenserna.

    Men det är bättre än mina gamla Peltor, så det är ok. På sikt blir det nog ett par Lightspeed, så kan Hangar 11:s bli ett extrapar till någon passagerare...
     
  7. Vi köpte Lightspeed Sierra's på Sun'n'nFun, de brukar ha specialpriser på events i staterna, kombinera nytta med nöje. Har ni ändå tänkt köpa headset så kan man ju se det som att en del av resan blir sponsrad :)
     
Laddar...
Liknande trådar
  1. SeanMN
    Svar:
    0
    Visningar:
    586
  2. Tompa
    Svar:
    2
    Visningar:
    381
  3. Fix
    Svar:
    0
    Visningar:
    234

Dela sidan