ATP-Program på Stockholm Flight Academy

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av Guru, 9 Mars 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. Guru

    Guru Ny medlem

    Hallå!
    Såg nyligen att Stockholm Flight Academy har startat ett halv modulärt/halv integrerat ATP-program i Västerås. Inte hört mycket om dem tidigare, men de verkar ha sysslat mycket med tyngre luftfart.
    Hur tror ni de är i jämförelse med de andra skolorna runt Hässlö? Någon som har erfarenhet av dem? Är deras ATP-Program något att ha, tror ni?

    Står inget pris, men antar att det har satt ett pris som liknar SAA's.

    Här är deras Facebook-inlägg om ATP-Programet om någon är intresserad: https://www.facebook.com/StockholmF...844172069286/1332378686782498/?type=3&theater

    Uppskattar tips och åsikter :)
     
  2. Larscho

    Larscho Moderator

    Generellt sett så ska man nog passa sig för nya flygskolor, många personer har blivit rejält brända tidigare. Man ska aldrig betala mer i förskott än man har råd att förlora. På riktigt. Punkt.

    Om priset för hela kursen är mer eller mindre som på SAA så hade jag valt SAA alla dagar i veckan, de har funnits länge och levererar en välkänd produkt för flygbolagen. Konkurrensen mellan skolorna är hård och som ny flygskola måste man ha något nytt och bättre att erbjuda.

    Tycker också det är lite märkligt att de har DA40 på bild på sin hemsida och sedan en äldre PA28a på bild på Facebook-sidan.
    Jag tror inte att man riskerar att få en dålig utbildning på det här stället, den är säkerligen bra. Konkurrensen är dock hård och jag skulle aldrig betala något i förskott.

    Om du är intresserad av att bli pilot och inte vill göra allt på en gång så hade jag valt att göra det modulärt genom Airways Flygutbildning på Hässlö efter att ha tagit mitt PPL.
     
  3. Guru

    Guru Ny medlem

    Det låter bra!
    Airways känns som ett annat bra alternativ, det var något med stämningen på SAA som jag inte gillade!

    Men man kanske skulle ta och besöka Stoflight och försöka bilda sig en uppfattning.
    De ger intrycket av att vara väldigt proffsiga, men om ingen har någon erfarenhet av dem, kanske det bara är en illusion :)
     
Laddar...

Dela sidan