ATPL Integrated - billigare studier utomlands

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av Lou, 10 Oktober 2020.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. Lou

    Lou Ny medlem

    Det verkar vara många, inklusive mig själv, som letar efter bra flygskolor utomlands. I Sverige finns det ju få skolor och utbildningsplatserna är ytterst begränsade och utbildningskostnaden väldigt hög. Jag jobbar på SAS och fick tips av några kaptenskollegor om en bra skola i Athen i Grekland som är godkänd av CSN och som bara är drygt hälften så dyr som motsvarande skolor i Sverige. Undervisningen är på engelska och EASA godkänd. Jag har själv blivit antagen och och fått ok från CSN för finansiering. Så det lutar starkt att jag kör på denna skola. Men innan jag fattar slutligt besked tänker jag att kanske är det fler som har studerat utomlands och kan dela med sig lite tips. Tveka inte att maila mig: info@sonserrademarina.org Tack på förhand!
     
  2. HåkanT

    HåkanT Ny medlem

    Se till att åka till den utländska skolan du är intresserad av för att kolla hur den är innan du bestämmer dig och prata med eleverna där. Du vill inte hamna på en skola som inte är seriös, det kostar i längden. Trotts allt är ju Sverige ett land med väldigt hög kvalite på flygutbildning och bra rykte runt om i världen, dessutom ett varierande väder som ger dig bra träning. :)
     
    • Håller med Håller med x 1
  3. Christoffer

    Christoffer Ny medlem

    Hej,

    Håller med Håkan, åk till skolan och upplev atmosfären. Fråga också hur betalningen går till. Det bästa är om du betalar in lite åt gången, du vill inte hamna i en situation där du har betalat hela kostnaden i förskott. I sämsta fall så kan skolan gå i konkurs och du förlorar alla pengar..

    Lycka till!!
     
Laddar...

Dela sidan