ATPL-material via e-media - erfarenheter?

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av Per D, 20 Januari 2020.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 1 medlem.
  1. Per D

    Per D Aktiv medlem

    Hejsan, jag har funderingar på att läsa in ATPL-teori eller delar därav och tänkte kolla hur pass tungt det är. Jag har ingen möjlighet att läsa heltid och har förstått att även distansutbildningarna på mer måttlig fart kräver en hel del. Så ett sätt för mig skulle kunna vara att "för-läsa" under nåt år eller så för att sedan "fokus-läsa" för att examinera mig hos godkänd skola i någon lämplig ordning. Det förefaller ju också nu finnas möjlighet att "CPL":a sig för att kunna utbilda sig till FI. Om inte annat så skulle det jag tillgodogör mig kunna användas för en CBIR-ambition eftersom sub-seten av kunskapskraven verkar kunna selekteras ur samma brutto-syllabus.

    Lång start, men detta leder mig in på frågan vilken kvalitet som ATPL-material via e-media håller. Alternativet att förstärka golvbjälklaget hemma innan man beställer 14 böcker från Oxford verkar inte så läskande...

    Har browsat, bl.a. på Flygfyren och det förefaller som att PadPilot i kombination med AviationExam verkar vara ett alternativ som använts. Jag har också sett att det finns ett, som det verkar, uttömmande material på denna Youtube-kanal.

    Det skulle således vara intressant att höra om erfarenheter/tips/åsikter kring vilken standard e-media håller idag. och hur användbart det är vid praktisk instudering.
     
    Senast redigerad: 20 Januari 2020

Dela sidan