ATS krav på precision för signifikant punkt (long/lat) i FPL?

Diskussion i '010 Luftfartsystemet och säkerhetsstandarder' startad av Fredrik, 17 Juli 2007.

  1. Ejvind

    Ejvind Medlem

    som det tidigare sagts är det ju ingen mening att skriva eventuella ut/in punkter i FPL... (även om det skulle gå) för det är ju sällan man själv VILL ta en omväg om man får välja att flyga raka vägen..

    en sak om man planerar en nav i skolningssyfte men om man skall resa, så vill man ju ofta åka raka vägen, sen får tornet avgöra vilken väg som är lämpligast pga trafik.
    Som när man flyger IFR, då skriver man inte in sidar och starar heller i FPL eftersom dessa är beroende av trafikflödet..
     
  2. TOC

    TOC Ny medlem


    Jag har hela tiden sagt att det är ingen mening att änvända ...........:laugh

    Ville bara vara snäll och informera att det går om man vill.

    mvh /TOC
     
Laddar...

Dela sidan