Att anordna flygdagar på små klubbar

Diskussion i 'Flygevenemang (arkiverad)' startad av Valkyria, 19 April 2006.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Valkyria

    Valkyria Ny medlem

    Hej.

    Ett tips för små flygklubbar som hotas av restriktioner i tid och (luft)rum pga av grannar som klagar på buller är att bjuda in de närmsta grannarna vid in/ utflygningsvägarna till en flygdag för bara dem. Bjud på fika och billiga flygturer och låt det gå med en liten vinst. Funkade bra för relationerna med lokalbefolkningen i Herrljunga och vi kommer att följa exemplet den 20 maj i Alingsås, då vi bjudit in 150 grannar.

    /Cajsa:)
     
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Valkyria, välkommen till Flygfyren! :)

    Jag tycker det låter som en väldigt vettig idé. Istället för att späda på den där "vi-mot-de-känslan" som lätt kan infinna sig tror jag att det är psykologiskt riktigt att bjuda in de och visa vilken verksamhet det är man bedriver. Skulle de på köpet bli intresserade/nyfikna efter en flygtur så har de garanterat en större förståelse för flygverksamheten.
     
  3. airborne

    airborne Ny medlem

    Hej!

    Jag tycker också att det låter som en väldigt bra idé med att bjuda in grannarna på en flygdag. Enligt mig förekommer det lite för lite med flygdagar i detta nordliga land. Det var flygdag på Sundbro flygfält utanför uppsala förra veckan, men tyvärr hade jag ingen aning om detta föränn dagen efter, då det stod om det hela i tidningen. :( Aja, det kommer ju fler dagar, så man får hoppas att man inte missar det nästa gång.
    Har man tur kanske man då får följa med upp och det är ju alltid en lika rolig upplevelse varje gång! :)
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan