Billigare alternativ till iPad mini i cockpit

Diskussion i 'Nyhetstips' startad av Jonas, 24 Januari 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    • Gillar Gillar x 1
  2. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Då kan man inte använda SkyDemon!! Det skulle jag inte klara mig utan nu... :)
     
    • Gillar Gillar x 1
  3. dypen

    dypen Medlem

    Hvorfor ikke vanlig iPad, har testet SkyDemon på den ?
     
  4. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Jag kör SkyDemon på två vanliga ipads. Vore fint med en mini också men...
    Tre ipads känns svårt att rättfärdiga till min kära här hemma.. Hehe
     
  5. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    SWFlightplanner finns ju som Android-app, funkar utmärkt för normalt flygplaneringsbehov. Nexus-plattan kostar ju en spottstyver av vad iPad kostar. Det är ju bara att kräva av utvecklaren av SkyDemon - som i sig inte är billigt! - att utveckla stöd för Android-plattor.

    Citat: "Unlike the Mini, the Nexus 7 comes with GPS/WAAS and a solid-state gyro. And the best part is, it’s out the door for $250, less than half the price of a comparable 4G iPad Mini."
     
    • Gillar Gillar x 1
  6. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Undrar om till exempel Jeppesen någonsin kommer att släppa en android version av sin mobile flite deck?
    Har svårt att tro det? Är det inte svårt att garantera ett stabilt system när android bara är en mjukvara som finns i sååååå många olika hårdvaror?
     
    • Gillar Gillar x 2
  7. control

    control Välkänd medlem

    Jag vill komma ur iOS-träsket men än så länge duger inte de appar jag är mest intresserad av (i flygsammanhang, Air Nav Pro)
     
  8. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Fungerar inte Air Nav Pro på android?
     
  9. control

    control Välkänd medlem

    Jo, men sist jag kollade så "inte alls lika bra som på iOS"
     
  10. dypen

    dypen Medlem

    iPad og Appel dominerer dette markedet fullstendig og kanskje enda større her i Norden sammenlignet med andre verdensdeler. Det virker som software utviklere har fokus på det største markedet, det skrives at det vil komme på andre plattformer også. Noe har kommet men ikke like funksjonelt, det blir liksom å vente på noe som aldri kommer helt på linje med iPad software som utvikles hele tiden og da blir forspranget bare større for hver dag. Jeg kjenner folk nå som har ventet på den optimale løsningen i flere år.. Det hadde jo vært hyggelig å kunne kjøpe nettbrett til en drøy tusenlapp og hatt tilgang til like god programvare som leveres til iPad, dette alternativet har vi ikke og avstanden tror jeg bare blir større...
     
Laddar...

Dela sidan