Billigaste Bränslebolaget

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Larscho, 30 April 2014.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 1 medlem.
  1. Larscho

    Larscho Moderator

    Hej alla,

    Fler kanske har sett det men jag hoppas på att göra alla uppmärksamma på att Statoils 100LL är ca 4 kr billigare per liter än Shell. Jag vet inte vad BP och Hjelmco tar men har man Shell så bör man definitivt ta sig en funderare på om man inte ska byta.

    Jag skickade en offertförfrågan till Statoil igår och fick följande svar:
    "Priset ligger då på ca 11,15 sek/liter inkl frakt. Skatt 6,40 sek/liter tillkommer."

    Denna offert gällde 2200 liter som de kör från Göteborg till Stockholmsområdet. Så gör oss alla en tjänst och se till att våra flygplatser har de billigaste/bästa alternativen, det är redan dyrt nog att flyga!
     
    • Gillar Gillar x 1
  2. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Hej!

    Hakar på denna tråd, hoppas att det är ok Larscho!

    Är det någon som köper 91UL av Total istället för Hjelmco, som kan dela med sig av erfarenheter? Har både skrivit epost och ringt till dem men har hittills inte fått någon respons. Vill ju givetvis också att vi tankar billigaste (men adekvata) möjliga bränsle!

    http://www.totalnordic.com/en/Aviation/aviation-our-products/AVGAS-UL91.html
     
  3. Larscho

    Larscho Moderator

    Jag tog mig friheten att ringa till TOTAL och fråga.
    För tillfället har de inte någon business för AVGAS/UL91 i Sverige eftersom deras depåer ligger i Frankrike och då är det väldigt svårt att konkurrera med de aktörer som redan är etablerade här, det blir en lång väg att köra. Och det låter fullt rimligt för mig.
    Så det är nog inte intressant just nu men kanske om de väljer att etablera sig här förändras förutsättningarna.
     
  4. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Så bra att du fick svar! De skulle återkomma men har inte gjort så ännu... Oavsett, fullt förståeligt att de inte har transport hit, mindre förståeligt att de har svensk info om bränslet på sin nordiska webbplats... ;)
     
  5. Larscho

    Larscho Moderator

    Javisst, men de har JET A1 på Kastrup så då kanske resten bara slank med så att säga.
     
  6. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Fast återigen, Hjelmco har sin depå i Stockholm, 60 mil från oss...
     
  7. Larscho

    Larscho Moderator

    Ni får försöka göra det samtidigt som de andra klubbarna. Statoil skulle köra till Stockholm för en bra summa så det kan nog gå.
     
Laddar...

Dela sidan