Bokningssystem

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Staffan, 27 September 2007.

  1. Staffan

    Staffan Aktiv medlem

    Hej!
    Jag håller på att kollar vad det finns för webbaserade bokningssystem på marknaden. Är lite intresserad att föreslå ett nytt åt klubben.

    Vad använder ni för något i era klubbar? Vad har ni för erfarenheter, är ni nöjda/missnöjda?

    Dom jag har hittat hittills är Bokningsplatsen, Bokaplan, Myweblog och Brasoft. Är det något som kan rekomendera något annat?

    Mvh Staffan
     
  2. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Hej,

    Vi använder "Manmade" och eftersomjag inte hört några synpunkter/klagomål så verkar det som alla medlemmar är nöjda.
    Jag sitter i klubbstyrelsen så man får ju höra om något är fel.

    http://www.manmade.se/

    Det finns en testsida så att du kan se hur det fungerar.

    MVH
    Håkan
     
  3. RawazNermany

    RawazNermany Banned

    Här i Falköping använder vi myweblog och det fungerar kanonfint, överskådligt och smidigt.
     
  4. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Bra tråd! NAFK, den klubb jag är medlem i håller precis på att leta efter ett nytt bokningssystem. Jag ska tipsa styrelsen om http://www.manmade.se/ som ett tänkbart alternativ.

    Har du någon länk till myweblog?

    Mvh
    Fredrik
     
  5. TOC

    TOC Ny medlem

    myweblog.se

    Jag saknar bokningssytem med "stand by"bokning.
    Finns det hos någon?

    mvh /TOC
     
  6. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Innebär "stand-by" att du ställer dig i kö för en kärra och om sedan en person bokar av flygtiden så får du ett meddelande om det?!
     
  7. TOC

    TOC Ny medlem

    Svar ja!
    Meningen är att jag få bokningen och meddelande.

    mvh /TOC
     
  8. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Det skulle vara en intressant funktion att ha med i ett bokningssystem!

    Mvh
    Fredrik
     
  9. TOC

    TOC Ny medlem

    Fredrik!
    Kanske dax att fixa bokningssystem inom flygfyren?
    mvh /TOC
     
  10. Staffan

    Staffan Aktiv medlem

    Tackar för svar!
    Jag tänkte jag ska sätta mig och jämföra dom olika systemen om komma med ett förslag till vår klubbstyrelse.

    Jag åtekommer i denna tråd om vad jag tyckte om dom olika systemen.

    / Staffan
     
  11. sm6kst

    sm6kst Medlem

    hej,
    på Ljyngbyhed har vi bytt till

    www.myweblog.se/

    den håller på anpassas. Kanse standby bokningen kan implementeras .
    Kollla med webb konstrktören

    m.v.h.
    Anton
     
  12. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Hej Staffan!

    Vad kom du fram till (om du är klar med utvärderingen det vill säga)?

    /Fredrik
     
  13. Knorren

    Knorren Medlem

    Inom Linköpings FK så har vi ett hemsnickrat bokningssystem där man bl a kan andrahandsboka maskiner, sätta prioriteringsordning på önskade reservmaskiner (om det t ex blir fel på den man bokat). Likaså får man ett e-mail om det skett någon ändring med sin bokning eller om t ex andrahandsbokningen trätt in.
    Plus en hel del andra finesser som är toppen.
     
  14. winsth

    winsth Ny medlem

    Hej!

    Avser inte att göra reklam ,men i och med att diskussionen är igång tolkar jag forumets regler som att detta är ok...

    Tänkte bara tillägga att även myWebLog stöder standby-bokningar (kösystem). En annan stor skillnad mot de flesta bokningssystem är att det även finns ett integrerat ekonomi-/flygloggsystem och mycket, mycket mer i mWL.

    Välkomna att prova!
     
  15. Staffan

    Staffan Aktiv medlem

    Det går lite trögt... Jag är lite lat av mig och brukar ha stora ambitioner som minskar med tiden....

    Jag har ju tittat på samtliga system som nämts här i tråden mer eller mindre. Dom flesta väldigt lite och ett väldigt mycket.

    Utan att gå inpå detaljer verkar ju myWeblog helt klart bäst. Användargränssnittet är överlägset dom andra system tycker jag, och dom har dom funktioner jag vill ha. Jag ska dock ge Bokningsplatsen en chans, eftersom det finns en koppling till medlemsregistret i KSAK där klubbens alla medlemmar redan finns. Det kanske klubbens kassör/medlemsadmin tycker är kul. Dock så ser det systemet väldigt tråkigt ut.

    Någon mer objektiv jämförelse kommer det nog inte bli, dock en subjektiv bedömning från mig...

    / Staffan
     

Dela sidan