Boktips för resan?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Jonas, 15 Juli 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Tänkte köpa någon skönlitterär bok att läsa på kommande resa. Gärna någon med lite flygrelaterat i. Läste bland annat en bluffpilots bekännelse på förra resan. Något överdriven men ändå rätt kul och lättläst.

    Tips?
     
  2. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Några gamla Biggles böcker kanske? Haha..
     
  3. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Mer seriöst är väl kanske att läsa poh till flygplanet du oftast flyger.. Plugga in dig stenhårt på dom hjälpmedel som finns tillgängliga i cockpit..
    Jag tycker det är svårt att hitta något riktigt bra att läsa.. Jag vill också se om det kommer in några seriösa förslag här? :)
     
  4. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Hahaha... idealet vore en Tom Clancy-roman i flygmiljö. Typ Röd October fast i ett flygplan eller nån annan dramatisering där man är "tvungen" flyga lite då och då och spakar själv ;) Hehe, nördigt :)
     
    • Gillar Gillar x 1
  5. andreasvibo

    andreasvibo Aktiv medlem

    "Fly by wire" av William Langewiesche tyckte jag var jättebra. Om nödlandningen i Hudson, utvecklingen av styrautomater i Airbus, utvecklingen inom pilotyrket m.m. Han skriver vasst och humoristiskt.
    "THE FIRST JET PILOT" av Lutz Warsitz.
     
  6. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Tack :)
     
  7. Johnson

    Johnson Medlem

    Finns ju en hel del biografier från flygare...chuck yeagers är rätt spännande...tänk om man kunde fått byta med honom. Han har flugit allt i stort sett :)
    Sen finns det ju ett par med piloter från wwii också...mycket spännande, minns inte namnen nu bara för det.

    Att flyga för livet heter en annan biografi som handlar om missionspiloter och hur de flyget i jungeln å landar på korta leriga svängda banor...

    Svarta fåglar av Ken Follert eller nåt sånt där är rätt bra oxå...finns någon flygsekvens har jag för mig :)
     
Laddar...

Dela sidan